söndag, oktober 9

Stockholmsängel nr 2

Min hobby är att hata SL, för att deras service ofta är värdelös. Och, ja det är min subjektiva uppfattning. Men ibland hittar även en blind höna ett korn. Och det var ljuspunkten igår, så då fattar ni hur jäklans tråkig kväll det var. Och nu var det inte så mycket SL, mer ännu en Stockholmsängel som jobbade där.

Är sen som vanligt. Ska åka mot Hjulsta och ser på skylten när jag går genom spärrarna att Hjulstatåget 6 vagnar. Så jag ökar tempot, trots att jag vet att det är rökt. Kliver av rulltrappan samtidigt som alla precis klivit ur. Fan, nu får jag vänta minst en kvart.

Men så vänder föraren sig om mot mig och höjer på ögonbrynet. Jag nickar att jo, det är det tåget jag skulle velat hinna med. Då smajlar han och gör en inbjudande gest med armen. Jag tror inte mina ögon, det normala hade varit att han bara dunkat igen dörrarna och dragit vidare. Så jag halvspringer bort mot tåget:
-Tack, så jättegulligt av dig. Verkligen
-Det var inget, ha en trevlig kväll nu!

Tyvärr blev det ju inte det.

Inga kommentarer:

 
Where The Heck Are You?