onsdag, oktober 5

Ofrivilligt ambitiös

Var på introföreläsning på en kurs jag ska läsa parallellt idag. Jag kände igen säkert fem personer i gruppen. Insåg att det kunde betyda lite olika saker:
a) Jag har tillbringat alldeles för mycket tid på universitetet med att glo på folk.
b) De läser ungefär samma saker som jag, på ett lika ostrukturerat sätt.
c) Jag har lätt för att komma ihåg ansikten.

Sen insåg jag att jag var den enda i gruppen som skulle läsa på halvfart. Tjohej. Läraren blev glad över att se mig där, eftersom de två andra som tydligen läser på halvfart tänker skita i att delta i undervisningen och bara slänga in lite skriftliga uppgifter. Det vill ju jag också. Attans att jag aldrig kollar upp saker. Nu känns det ju som att jag bangar.

Och svaret ovan måste btw vara c.

Inga kommentarer:

 
Where The Heck Are You?