onsdag, oktober 5

Kullerbytta

Känner att jag kommer vara stel som en pinne imorgon. Och troligen ha ont också. Har tränat aikido igen. Att göra kullerbyttor är inte min grej. Det kommer ta ett bra tag att komma in i det. Jag har tränat karate några år och det har satt sig bra tydligen. Så fort slaget kom backade jag. Och igen. Och igen. Reflexmässigt. Fick koncentrera mig som attan för att stå kvar och sen kliva framåt.
-Det är i din vilja att prestera svårigheten sitter, hör jag plötsligt bakom min rygg. Du vill vara lika duktig på det här som du är på karate. Försök att slappna av och ha kul bara.
Syns det så tydligt, tänker jag. Att prestationsmonstret följde med på träningen ikväll. På torsdag är det jag som ger honom lite gamla högskoleprov att göra istället.

Inga kommentarer:

 
Where The Heck Are You?