måndag, oktober 3

Helen Hunt

Sitter uppflugen på en stenmur i gamla stan och pratar med A. Han kollar igenom mina sms och fnissar. Då kommer en kille traskande förbi. Stannar till hos oss. Snackar en stund. En juristbaby, precis som jag. Men med bara uppsatsen kvar. Plötsligt vänder han sig mot mig, storsmajlar och säger:
-Nu vet jag vem det är du är lik. Helen Hunt!
Jag håller på att trilla ner i busken bakom muren.Han tittar på mig som troligen ser skeptisk ut och tillägger:
-Alltså, hon är ju snygg ju.
-Hon är typ 45.
-Jo, men typ som en ung Helen Hunt då.
Sen storler han igen.

Grejen är den att när jag och några kursare minglade på juristmiddagen i februari så kom det fram en tjej till mig och:
-Alltså, jag måste bara få fråga, har någon sagt till dig att du är jättelik Helen Hunt?

Så efter igår är ni två som sagt det.

Inga kommentarer:

 
Where The Heck Are You?