måndag, oktober 3

Du ser annorlunda ut

Blev en del drinkar och öl igår. Men det var riktigt trevligt. Och självklart blev det alldeles för sent. Så jag traskade hem genom Stockholm runt fyra. Minns att jag tänkte att Stockholm kanske blivit lite mera mitt nu.

Vaknade av att telefonen pep in en hög sms och sen ringde. Dunsade ur sängen i en täckeskorv och hämtade mobilen. Klockan var halv tre. Trumpetfanfar och ångest.

Bestämde upp en snabb fika, insåg att jag var tvungen att äta i vilket fall, så varför inte vara social samtidigt. Kollar mig i spegeln. Blir lite förvånad av att en panda tittar tillbaka på mig. Tvättade inte bort smink igår. Tydligen. Det ser illa ut.

Inser att jag inte hinner tvätta håret heller. Damn.

Det första M säger när jag kommer:

-Du ser annorlunda ut.

Frågar inte om det är för att jag fortfarande har spår efter pandaögon, eller för att jag har diadem för första gången. Frågar inte heller om han menar annorlunda på ett positivt sätt.

Men jag kan ju gissa.

Inga kommentarer:

 
Where The Heck Are You?