måndag, september 12

Min ipod blev en gökunge

Idag har det varit sommar här. Det ni. Vill inte alls åka tillbaka till Stockholm imorgon. Jag behöver mer sommar. Alltid.

Sen är det ett problem med min ipod. Jag måste ju vara typ den enda i Stockholm som har windows 98 som operativsystem på min dator, och ipod gillar inte windows 98. Utan surar. Måste alltså skaffa en laddare till den och sedan en dosa som konverterar den amerikanska kontakten på laddaren så den passar i ett svenskt vägguttag. Smidigt värre. Med tanke på min handlingskraft när det gäller tekniska saker kan jag lika gärna önska mig en i julklapp. Då är det ju mycket smidigare att åka hem till kompisar som har windows 2000 eller xp och ladda ipod med deras datorer i fyra timmar.

Jag har blivit den snyltande gökmamman som lägger min ipod i andras bon för att mata den.

Inga kommentarer:

 
Where The Heck Are You?