söndag, september 11

Bazooka

Självklart fanns det igår en massa saker man kunde prova på. Min minsta brorsa drogs direkt till simulatorerna och vapnen. Där vid ett bord står en mycket nöjd militär och visar en bazooka. Min lumpenlillebror provskjuter och träffar målet, det ser man på en blipp på en dataskärm. Min pappa provskjuter också och missar.
-Ska inte du prova?
-Nope, jag gillar inte vapen.
Men innan jag hinner fatta vad som hänt står jag där med en bazooka på axeln.
-Den är ju skittung.
Då skrattar han och försöker lyfta den lite från min axel.
-Vad ska jag skjuta på?
-Ser du huset därborta, vid häcken är ett mål. Titta genom här och sen trycker du ner här innan du tycker på avtryckaren.
-Jag kan inte, jag har för små händer.
Men på något sätt lyckas jag sikta och efter att ha tryckt in avtryckaren allt jag orkar så plippar det till och det kommer upp en blipp på skärmen. En riktigt risig träff, men en träff iaf.

Och det är ju allt som betyder något.

Inga kommentarer:

 
Where The Heck Are You?