lördag, juni 6

För det är väl det parti som har de snabbaste väljarna som vinner?

Vi bestämmer oss för att rösta idag och Jb vet att man kan förtidsrösta på Kulturhuset. Tre små bås finns det som man kan stå och smussla med kuvert och valsedlar i och det är självklart kö. Plockar flera valsedlar (trots att jag vet vilket parti jag ska rösta på) och kuvert och ställer mig i kön som den duktiga svensk jag är. Då hör jag Jb.
-Vet du vilket parti du ska rösta på?
-Va? Shhh...
-Vet du vilket parti du ska rösta på?
-Ja, det tror jag. Hurså?
-Jag vet också och har redan stoppat ner valsedeln i kuvertet! Då slipper man stå i kö!
Jag hör hur nöjd han är med sin effektivitet.
-Jo, jaha. Jag vet väl i och för sig också...
Så det slutar med att jag ståendes i kön fram till båsen prasslar ner min valsedel i ett kuvert.

3 kommentarer:

Johannes sa...

Socialdemokraterna

Emtner sa...

Sosse

S sa...

Johannes och emtner - Jag vet att ni är sossar, men vad har det med mitt inlägg att göra?

:D

 
Where The Heck Are You?