onsdag, mars 18

Nu vet jag var Stockholms trevligaste försäljare jobbar.

Blir hämtad efter jobbet. Vi ska köpa pjäxor. Vill helst åka hem och sova, men plötslig står vi där på Länna Sport framför deras vägg med olika pjäxor. Det finns hur många som helst. Vi kommer behöva hjälp. Och killen som hjälper oss är FANTASTISK och charmar mig direkt. Genom att vara motsatsen till fjäskande Stockholmsexpediter.
-Man kan direkt glömma tanken att välja de som är snyggast - du ska ha de som passar din fot bäst.
Han mäter mina fötter och förklarar vad som är viktigt när man väljer.
-Det här kommer ta ett tag, säger han glatt och försvinner in på lagret och hämtar flera kartonger.
Sen provar jag och provar och provar och han kommer med synpunkter och är jättenoga och tiden går och han justerar någon inställning och ber mig prova ännu en pjäxa och till sist minns jag inte vilka jag provat. Men till slut, efter mer än en timme har vi hittat dem. Han är nöjd och skickar med en pjäxväska och ett par skidstrumpor som bonus.
-Om det är någon inställning vi måste fixa, eller något annat inte känns bra i helgen får du komma tillbaka.
Tänk om jag kunde få en skidlärare som hanterar mig lika bra.

4 kommentarer:

Felicitas sa...

Det kanske vore något för mina OMÖJLIGA fötter (som har samma mått på bredden som på längden, typ...)?! :D

emster sa...

ja de är grymt bra där>! Hoppsa att de blev najsa i backen också!

Ninde sa...

Tack för tipset! Såg inte helt fel ut heller..(pjäxan alltså).

S sa...

Felicitas - Jag är fortfarande lite kär i dem efter helgen och då har jag använt dem ett antal timmar. :)

emster - Han var fantastisk! De var grymma i backen också.

Ninde - Visst är den snygg också! ;)

 
Where The Heck Are You?