måndag, februari 23

Fram med durkslaget!

När jag kommer hem från jobbet skitsent är det sista jag vill att ställa mig och piffa ihop en middag. Då orkar jag bara koka pasta. Eller äta yoghurt och müsli. Men att äta bara pasta är förbjudet här.
-Vad ska du äta?
-Pasta.
-Vad mer?
-Inget.
-Du kan ju inte bara äta pasta.
-Jo.
-Nej, det kan du inte.
-Jo, det kan jag.
-Nej, ska jag fixa något till?
-Nej. Jag ska bara äta pasta. Jag orkar inte laga något mer.
-Men jag kan fixa.
-Nej, det behöver du inte.
-Du kan ju inte äta bara pasta.
-Jo.

Och ikväll är jag ensam hemma.

5 kommentarer:

emster sa...

You go girl (har alltid velat säga så!!)

Felicitas sa...

Shit, vad jobbigt du har det... Verkligen! ;P

S sa...

emster - Tack! Jag gör som jag vill! Sådetså!

Felicitas - Du menar att han brukar erbjuda sig att fixa något för att han inte klarar av att jag äter BARA pasta? Mjo.

eff sa...

Det är bara att snacka lite om kall tomatsås med mild syra och hala fram ketchupen.

S sa...

Du är klok, lilla eff.

 
Where The Heck Are You?