onsdag, december 17

Thank god att Kitty håller mig sällskap på svt2.

Vaknar med ont i halsen. Försöker låtsas att jag inte alls har ont i halsen. Har svettats fast i lakanet. Försöker låtsas att jag inte alls har svettats fast i lakanet. Drar loss det och kliver ur sängen. Det är svårt att låtsas att jag inte har ont i halsen när det gör ont att svälja och att prata. Bestämmer mig för att inte prata alls idag. Eller svälja. Börjar göra mig i ordning för att gå till jobbet. Sväljer två alvedon och börjar efter en stund svettas lite charmigt.
-Du är ju sjuk.
-Va? Jag har bara lite ont i halsen.
-Du kan ju inte gå till jobbet sådär.
Jag hatar när jag har fel och han har rätt.

5 kommentarer:

emster sa...

Ja, det är ju emot naturlagarna!

Felicitas sa...

Usch. Du får väl trösta dig med att han har rätt väldigt sällan...? ;)

Krya på dig!

Chriss sa...

Du kan aldrig vinna över en kille i sjukdomskunskap. Vi vet ALLT om hur vidrigt det är att vara sjuk! ; )

Ninde sa...

Lyssna på honom. Och oss. Stanna hemma och krya på dig! :)

S sa...

emster - Det är det verkligen. Det borde förbjudas!

Felicitas - Jag försöker. Kryar och kryar!

Chriss - Haha, jag tror dig!

Ninde - Jag är inne på min tredje stanna hemma-dag nu. Så det verkar bli jobb i helgen istället - om jag är frisk imorgon that is. Kram!

 
Where The Heck Are You?