lördag, november 15

Fredag.

Det har slutat regna och taxibilarna crazykör på Fleminggatan. Jag och M höll på att dö en snabb död förra veckan när en bil stannade i ena körfältet och lät oss gå ut på övergångsstället och en crazytaxi kom i andra körfältet i 180 och var tvungen att tvärnita för att inte köra över oss. Jag var en mikrosekund från att banka M:s gubbparaply i motorhuven på taxibilen. Istället gjorde vi de obligatoriska fula gesterna innan vi fortsatte runt hörnet. Vid Kicks står tre femtonåriga tjejer i likadana gigantiska blå Fjällräven-jackor och röker och knattrar nervöst på sina mobiltelefoner. Håret i den obligatoriska Stureplans-luggen och en kaka puder i ansiktet. Thank god att jag inte har en lillasyster. Jag hade oroat mig till döds. Svänger runt hörnet och håller på att springa in i en gubbe som halsar det sista ur sin ölburk innan han kramar den och kastar den mot soptunnan. En fredag i Stockholm, från den finaste sidan.

Inga kommentarer:

 
Where The Heck Are You?