söndag, november 30

Det ligger en liten gourmetrestaurang på Sveavägen.

Var inbjuden på middag till Ch som är en man som lyckas med det mesta. Men jag hade mina misstankar om att matlagning inte var ett av hans intressen och att jag skulle kunna lista ut att det vi bjöds på var takeaway. Men när jag kommer in genom dörren röd som ett stoppljus efter att ha halvsprungit längs hela Sveavägen (Hur lång kan en gata vara?) luktar det fantastiskt. Och han har gjort den godaste potatisgratäng jag någonsin ätit. Försöker fiska ur honom receptet, men han säger att han gjort den på känn.

8 kommentarer:

eff sa...

Gruyère. Sen kan man ha i lite vad tusan man vill och det blir bra. Jag gillar purjo. Plugg, purjo, gruyère, grädde, vitlök och lite kärlek.

S sa...

Låter som en riktigt lyxig potatisgratäng. Men smarrig!

eff sa...

Gruyère är inte så farligt dyrt heller. Västerbottenost är gott också, men gruyère godast.

Man kan ta lättgrädde (20%) om man vill, funkar också bra. Men fuskgrädde och mjölk är förbjudet.

Jag gillar potatisgratäng. Lite för mycket.

Chriss sa...

Du förväntade dig köpt mat Sandra. Im hurt haha ; ) Puss

S sa...

eff - Jag lovar att prova med Gruyère! Jag hade glömt hur gott potatisgratäng var.

chriss - Förlåt! Du är väl inte arg på mig? Du måste ju bjuda in mig igen förstår du.

Ninde sa...

Åh, vad sugen jag blev på potatisgratäng plötsligt! Fransk sådan? :)

Anonym sa...

"på känn" = på påse?! Eller kanske catering? Moooahahahaa ;)

Chriss hur det än var så har du väl köpt maten hoppas jag? Inte har du väl tjuvat den? Hähä ;)

S sa...

ylwa - jag vågar nog sätta en rejäl peng på att det var äkta vara. :)

 
Where The Heck Are You?