tisdag, juli 29

Me, myself.

1) Vad åt du till frukost?
En ostmacka och en kaffe på ett litet café i Kalmar.

2) Lägg ut den senaste bilden du tagit på dig själv. Obs! Bara du själv får figurera på bilden.

3) Vem fick du ditt senaste sms ifrån?
Mamma.

4) Vilken färg har din dator? Alltså skalet…
Svart. Med ett litet vitt äpple på.
(Egentligen är det inte min dator, men det är den jag använder)

5) När var du arg senast?
När vi var ute och skulle springa 7.9 km-slingan och jag fick kramp i axeln.

6) Ditt bästa minne från skoltiden?
Kan inte komma på ett bästa minne. Tyckte det var ganska trivsamt på gymnasiet när estrar skulle tillverkas och läraren glömde sätta igång dragskåpen. Vi fick gå hem. Överraskningar är alltid bra!

7) Ditt sämsta minne från skoltiden?
Kanske när mellanstadiefröken förklarade för oss att ingen fick gå från bordet förrän alla ätit upp sin lapskojs. Trauma.

8 ) Yoga eller löpning?
Jag har aldrig prövat yoga. Däremot håller jag ju på med den där löpningen. Och ikväll är det dags igen.

9) Spaghetti Bolognese eller Oxfilé Provencale?
Äter inte kött.

10) Vilka tidningar läser du regelbundet?
DN, Elle, Vogue, Damernas Värld, Aftonbladet (hate it, men köper ändå), Pause, Fokus, Expo etc - jag läser i princip ALLA modemagasin. Numera smugglar jag in dem hemma.

11) Favoritkaraktär i deckare? Böcker, teve eller film.
Oj, jag läser inte så mycket deckare. Men jag gillar Klackenbergs åklagare Svea Lundström Duval.

12) Teveprogram du aldrig missar? Och om du gör det så ser du till att spela in eller kollar reprisen.
Det finns inget sånt teveprogram.

13) Vem är du avundsjuk på?
Människor som är skitduktiga på sitt jobb, drivna och samtidigt jordnära och ödmjuka.

14) Din bästa revansch?
Revansch mot mig själv. Att mala mig igenom juristlinjen. Ångestknut många gånger. Och lyckas nå målet jag satte upp när jag började. En tingsplats på den tingsrätt där jag är nu.

15) Din bästa chef ever respektive din sämsta? Bästa: Sämsta:
Jag har ju inte en chef på det sättet.

16) Mat som du aldrig någonsin kommer att äta? Orsak?
Sniglar. Come on.

17) Offentlig person som du skulle vilja ta dig ett snack med?
Mugabe.

18) Kaffe eller te?
Kaffe.

19) Skostorlek?
39

20) Hur ofta är du på IKEA?
Kanske tre gånger om året? Fyra? Fem?

21) Om du hade fem miljoner över….vad skulle du då köpa?
Ett hus vid havet.

2 kommentarer:

Ninde sa...

Sniglar är lite..eh udda. Speciellt om man innan varit med och fånga in dem igen när de försökt rymma över hela trädgården..(franska minnen)

S sa...

ninde - Haha! Kan se snigeljakten framför mig. Åt ni upp de små krypen sen?

 
Where The Heck Are You?