onsdag, januari 23

Stockholm Maraton i kyllingdräkt.

Jag har fått en utmaning från Felicitas som tycker att jag bloggar för lite:

Give the award to up to 10 people whose blogs bring you happiness and inspiration and make you feel so happy about blogland! Let them know by posting a comment on their blog so that they can pass it on. Beware! You may get the award several times!?

Beröm är aldrig fel så here goes och som grädde på moset (?) får ni en framtidsprognos gratis.

1. Den arga bloggen.
Som numera bara kan läsas av inbjudna. När han skriver som bäst (och argast) spelar han i en egen division. Prognos: Blir ledarskribent på DN.

2. Livet och Helsingfors.
Den här bloggen är en av de helt fantastiska. Peppe skriver om strumpbyxor så jag får skrattkramp. Och hon är underbar i största allmänhet. Prognos: Tar över Finlands största tidning, men tar sedan tjänstledigt för att storsatsa på att vinna VM i Guitar Hero.

3. Den där Jenny.
Modig. Skarp. Och ingen kan skriva som hon. Prognos: Reser jorden runt, släpper en bok och vinner Augustpriset.

4. Felicitas.
Ett lyckopiller i bloggform. En otroligt viljestark och målmedveten dam. Prognos: Bygger klart huset och bygger även en klättervägg bredvid huset av bara farten. Tar patent på en stegräknare som klarar hennes hurtiga livsstil med ett obegränsat räkneverk.

5. Ninde.
För att hon är en cool katt som skriver galet träffande. Prognos: Blir chef, investerar framgångsrikt i aktier och köper en våning på Manhattan för pengarna.

6. Ajja.
Hon är tuff som en bandyboll. Rak som få. Beskriver naket hur saker fuckar ur, men hur hon alltid kommer igen. Mamma till Böööörnie. Prognos: blir en erbjuden the drömjobb, hennes Bernie växer upp till en trind farbror i sina bästa år och sedan hjälper hon mig att starta en apelsinodling.

7. Björnen.
Hans blogg är som att gå hem till någon och dricka en kopp kaffe. Ett bättre betyg kan inte ges. Prognos: Ställer efter många erbjudanden upp i Melodifestivalen och kommer tvåa. Inreder Bert Karlssons hus.

8. A.
Skarp. Rolig och jävligt charmig. Prognos: Springer Stockholm Maraton i kycklingdräkt och träffar på Västerbron sin blivande fru som springer om honom och snubblar på de stora kycklingfötterna. Kärlek vid första ögonkastet.

12 kommentarer:

Björnen sa...

Herregud!? Melodifestivalen? Bert Karlsson?! De är ju mina nemesis tillsammans med Stefan och Krister och sportgalor. Ger jag ett sånt intryck? ;)

Fast jag får väl precis som på ovan nämnda tillställningar ta mig i kragen, ställa mig upp och hålla ett tacktal där jag tackar mamma, pappa, bröderna osv...
Å tack Sandra för de fina orden!

Felicitas sa...

Hahaha! Du är för söt!! Fast jag väntar bara med fasa på när någon ska upptäcka vilken bluff jag är... :P

ajja sa...

aaaw! Sweetest! Lovely :)

Peppe sa...

Du e så fin att jag får tårar i mina annars så cyniska ögon. Puss!

A. sa...

Alltså jag vill inte låta bitter.
Men.
De andra 7 reser jorden runt, blir chefer, köper våningar på Manhattan, ledarskribenter, bygger hus osv.

Jag springer marathon i en kycklingdräkt?

S sa...

björnen - Haha, nej, du ger inget sånt intryck. Just därför vore det roligt att se dig hos Bertan. :)

felicitas - Jag också. Men den dagen de kommer på det sitter jag under ett apelsinträd och är lycklig.

ajja - Yes, det är såna reaktioner jag vill ha!

peppe - Det är ju din cynism jag gillar. I lööööve it.

a - Men du, jag visste väl att du inte skulle gilla det. Men du träffar ju din fru. Det är väl jättebra? Och jag tycker inte att du ska förakta kycklingdräkten. You´re the chosen one.

A. sa...

Blivande fru delen är kanon. Den andra är jag mer tvekasam till men alltid kul att vara the chosen one :-)

S sa...

Nu har du förstått hur det ligger till. Du kan tacka mig sen när du sprungit i kycklingdräkt och träffat henne.

Ninde sa...

Tackar ödmjukast finaste Sandra! Och självfallet är du välkommen till den där våningen på Manhattan. Självfallet kommer jag där sammanföra dig med ett antal människor villiga att betala snuskigt mycket pengar för dina och Ajjas "ekologiska" apelsiner.. Så att ni inte behöver odla så många för att gå runt:)

S sa...

ninde - Åh, det låter ju helt fantastiskt både att få hälsa på i din våning och att du ska stödja våra ekologiska apelsiner!!

Ninde sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Ninde sa...

Självfallet darling! Det förtjänar du efter att ha dragit dig tillbaks efter en framgångsrik juristkarriär! :)

 
Where The Heck Are You?