onsdag, januari 30

Ont i halsen och lillebror är hemma igen.

Har haft den värsta jobbmånaden hittills. Alldeles för mycket på jobbet. Varje liten sak som lades till det redan fullproppade schemat var en sak för mycket. Men på stress kommer man långt. Som en liten iller har jag jobbat framåt. Och i de ljusaste stunderna känt att jag behärskar det mer och mer och i de mörkare stunderna undrat vad fan jag valt. Hur jag valt. Men så efter förra veckan började jag hinna ifatt. Jobberget minskade. Det fanns tid för biobesök. Och idag vaknar jag och känner mig risig i halsen. Är det ett tecken på att jag mår bäst när jag är jobbmupp kanske. Så nu ligger jag nerbäddad i soffan och ska bli frisk till imorgon. Och lillebror är hemma från Afghanistan några dagar och ringer och säger att han ska ut och käka med kompisar och sen hem och sova som fan, vi gick upp kl 06 igår och jag är hemma först nu.

2 kommentarer:

Felicitas sa...

Usch, inte du också.. :( Och hörredu fröken.. Försök nu inte förvränga orden här! Du vet mycket väl att det är ett tecken på alldeles för mycket stress att bli sjuk så fort man kopplar av.. Det visar vilken press du levt under och det är inte ett gott tecken. *förmanar av omtanke*

S sa...

Jag vet att det kanske ligger något i det du säger. :P När saker precis började bli vanliga igen så blir jag sjuk. Jag är inte så bra på att vara sjuk.

Kram!

 
Where The Heck Are You?