torsdag, januari 31

Ni vet min vanliga morgonfrilla, nu är den crazy på riktigt.

Somnar om igen och vaknar kl 17 av telefonen. Svarar med min nya röst som låter som en blandning mellan en röstsvag kråka och en viskning att jag vill ha glass och frukt. Somnar om och vaknar av tulpanprassel. Den här gången är de gula. Och av en snäll röst. Blir itvingad två alvedon och sen är det feberkontroll och du har inte mycket feber, konstigt att du är så varm och sen får jag en kall handduk på pannan. Ett vindruvsberg senare sitter jag upp i sängen och snart är det en gammal repris av Vänner och pannkakor till det. Frågan är hur jag ska orka gå ut till tv-soffan.

7 kommentarer:

A. sa...

Jag förstår inte varför du ens funderar på att gå ut till tv-soffan?

S sa...

Inte jag heller egentligen. Jag har så svårt för att bara vara sjuk - fast det är det jag är.

Anonym sa...

Krya på dig, gumman! Det suger att vara sjuk...

Felicitas sa...

Visst, det är väldigt tråkigt att vara sjuk och jag lider med dig... Men du verkar faktiskt ha ganska goda förutsättningar till att bli bra, med så pass gott omhändertagande! ;) Krya på dig stumpan!

S sa...

l - Tack! Jag hatar det verkligen. har en massa jag borde fixa på jobbet och saker jag inte vill missa. Så sjukt tråkigt.

felicitas - Hehe, jag har de bästa förutsättningar, med tanke på omhändertagandet. Mycket glass och medicin. :)

Anonym sa...

Jag bler tokdålig och frossig av minsta lilla feber så man måste inte ha mycket feber för att må dåligt. Mycket glass, frukt och pannkakor så är du snart bättre :)
Krya på dig!

S sa...

ylwa - Tack, sötnos! Det märkliga är att jag tror att jag är lite bättre idag, fast jag känner mig sämre.

 
Where The Heck Are You?