lördag, november 3

Roadtrip söderöver.

Eftersom jag är nybliven pensionär med ryggskott är jag lagom sugen på att köra bilen. När M dyker upp kommer det fram att han lyft en låda lite konstigt på jobbet och hans rörelsemönster är identiskt med mitt. Lättframåtböjt struttigt stelt. Men han erbjuder sig att köra. Så där sitter vi två pensionärer i framsätet och söta I i baksätet. M kör tusen gånger bättre än jag hade gjort och allt flyter fint tills vi ska plocka upp lillebror T i Linköping och kör av vid fel avfart. Hamnar i en rondell.
-Ring honom och fråga, tjuter M. Jag kör ett varv så länge.
Vi kör runt i rondellen och jag frågar Lillebror T hur vi ska köra från Cloetta Center.
-Vad gör ni där?
-Vi körde lite fel bara.
Ett varv.
-Så ska vi köra mot jadajada eller jadajada?
-Jag vet inte. Vad hette det nu igen?
-Jadajada eller jadajada eller kanske mot jadajada?
Två varv.
När M och I skrattar och ropar namnen på de olika vägskyltarna kan jag inte heller hålla mig för skratt och får svårt att läsa vad det står på skyltarna.
-Mot jadajada då?
-Jag vet inte.
-Okej, men vi kör mot centrum då, eller?
Tre varv.

8 kommentarer:

Anonym sa...

HAHAHAHAAA! Underbart! :D

S sa...

Jag var helt säker på att en polispatrull skulle komma förbi och se oss åka runt runt i rondellen som tre freaks! :)

eff sa...

Haha, rondellstaden #1.

Undrar lite vilken av rondellerna ni nött gummi i... Precis intill Cloetta Center finns ju ingen. Hm.

Ninde sa...

Ha,ha underbart! :D (Själv har jag typ tillbringat en halv dag i en Parisisk rondell i ungefär samma situation minus ryggskott)

Chris sa...

jag undrar om du och jag är nån form av spegelpersoner... min kille heter M (plus lite till) och jag har ryggskott. sitter som en stel kärring framför mina datorprogram och fasar inför tfn-samtal till kiropraktorn med de kalla händerna.

krya på dig raring!

ajja sa...

en bit innan CC finns en liten och längre bort två större!

hehe, snyggt jobbat :)

eff sa...

Jo, Gumpekullarondellen, Kallerstadsrondellen, en annan på Norrköpingsvägen vid bortre CC-parkeringen och så den vid tullbron. Men jag tycker ingen ligger "vid" CC. Jag som läser dumt säker.

Det är i alla fall inte konstigt att hela grejen med rondellhundar började i Linköping. Kastar man blint en dvärg varsomhelst i stan är det 50% chans att man träffar en rondell.

S sa...

eff - Ja, det är helt galet. Vi kom till Cloetta Center när vi kommit ur rondellen.

ninde - Haha! Det där minus ryggskott känns som en viktig del. :)

christina - Detsamma finaste! Stel kärring suger. Man känner sig sådär lyckad när man måste ha hjälp för att ta ut mjölken ur jobbkylen.

Ajja - Den var ganska liten. Hm. Typ.

eff - Man kom till den när man körde av vid fel avfart från E4. Sant angående rondellhundarna. Linköping måste ha flest rondeller av alla städer i Sverige!

 
Where The Heck Are You?