tisdag, november 6

Bara i Stockholm.

Efter att ha flyttstädat packar vi hela bilen full med lådor - igen. Ungefär 150 meter från trappuppgången finns en ledig parkeringsficka. För att överhuvudtaget förstå hur följande diskussion kan äga rum så måste man känna till att det i princip aldrig finns några lagliga parkeringsmöjligheter där vi bor.
-Den där tar vi!
-Va? Skojar du?
-...
-Det är ju svinlångt, vi kan ju inte bära så långt.
-Jodå, det är lätt värt det. Vi slipper 700 kr i parkeringsböter.
Inser att jag inte kan argumentera emot, så med en skurhink i ena handen och en soptunna i den andra börjar jag gå världens längsta 150 meter mot porten. Då ser jag den. En ledig parkeringsficka precis utanför trappuppgången. Gud finns alltså.

6 kommentarer:

Ninde sa...

Ha,ha det är sånt som kallas "divine intervention" ;)

Björnen sa...

Nej, det är inte Gud - det är parkeringsplats-fén.

S sa...

ninde - Haha! Japp.

björnen - Självklart är det det. Jag tror inte på Gud, däremot tror jag på parkeringsplats-fén!

A. sa...

Bara för sakens skull. Tips från coachen. Dubbelparkering med varningsblinkers på för ej bötfällas av andra än polis...


(en inte helt pålitlig källa som berättat det)

Men varför åkte ni inte förbi och kollade först?

S sa...

För att gatan är enkelriktad. Det är verkligen gatan från hell!

Björnen sa...

Välkommen hem! Känns det bra?

 
Where The Heck Are You?