lördag, oktober 6

Squash.

Det var en evighet sedan jag höll i ett squashracket, men nu är det dags igen. I nya shorts och nya skor känner jag mig extra mycket som ett blåbär när jag med mitt hyrda racket kliver in på planen och stänger glasdörren bakom mig.
-Vi kör med gula tävlingbollen. Den är lite mer trög.
-Jahapp.
Skorna klämmer på lilltårna. Iiiih. Byter racket och får höra att det är typ det sämsta att spela med. Dåligt strängat. Men det visar sig att jag och det där dåligt strängande racketet är en bra kombination. Och jag glömmer att skorna dödar mina lilltår. Och jag glömmer juridikuppgiften jag tänkt på konstant i flera veckor och som jag fan inte hittar svaret på. Jag är helt fokuserad på den blå bollen som viner i rummet. Distraktion is the shit.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Mäh... Var bollen gul eller blå?? ;) /Felicitas från mobilen på parmiddagen som givetvis inte kan låta bli att kolla din blogg

eff sa...

Jag gillar squash. Har inte spelat det på hundra år, men då gillade jag det. Mest för att man liksom inte kan tvingas springa speciellt långt åt ett och samma håll.

Också lämplig sport för "jag gick in i väggen"-skämt.

S sa...

felicitas - Den kallas tydigen för gula tälingsbollen, för den har en gul prick på sig. Men den är 90 % blå. =)

eff - Jag gick inte in i väggen, däremot sprang jag in i den vid några tillfällen.

Haha, nope, det är omöjligt att springa en längre sträcka i en viss riktning. Mycket start och stopp istället. Trodde mitt knä gick helt sönder när jag skulle stanna, vända och starta på en sekund. Och det var jäkligt kul!

A. sa...

Den gula bollen är mer trög? Vem lurade i dig det? Den gula är snabbare ju...

S sa...

Tydligen är det mer studs i den blå, för att hjälpa blåbären (moi)?

;)

Felicitas sa...

Now it makes sense. Helt logiskt är det ju inte, men ändå.. ;)

Jag tror att jag hade gillat det, men jag tror nog inte att det skulle vara så smart med tanke på mina knän. =P

Anonym sa...

För att råda bot på eventuella frågor kring bollen i squash vill jag citera en text från squash.se

"Det finns numera ett bollsystem som skall underlätta spelet. Den vanligaste bollen har en gul prick och används för normalspelaren. Tävlingsspelaren använder en boll med två gula prickar. Spelare som är nya och håller på att lära sig spelet använder med fördel den helt svarta bollen utan någon prick. Den är 6% större och studsar bättre. Unga juniorer och helt nybörjare bör starta med den blå bollen som är c:a 12% större. Den studsar bra och det är lätt att få igång spelet. De båda sistnämnda bollarna kräver mycket liten uppvärmning - medan de båda andra kräver en stunds inbollning innan de studsar ordentligt. Bollen väger 23g och den är inte genomgjuten. Vid val av boll kan det också vara viktigt att ta hänsyn till hallens temperatur, kall bana - enkelgul boll och varm bana - dubbelgul boll."

mvh. The Good Samaritan

S sa...

felicitas - Nope, har man arga knän är squash helt fel. Mycket vända och vrida. Så egentligen borde jag vara förbjuden att spela, men jag tycker att det är så roligt.

anonym - I know you. Mr besserwisser.

 
Where The Heck Are You?