onsdag, oktober 17

Som handen i handsken eller hur var det nu igen.

Hela dagarna. Konflikter. Avtal som inte hålls. Pengar som inte betalats. Människor som är besvikna. På varandra. Ilska. Frustration. Och så mycket saker som prioriteras bort till förmån för den där ilskan. Strävan efter att få rätt. Upprättelse i vissa fall. Sällan segerns sötma. Istället gråa dagar. Fler än som varit nödvändigt i många fall. Och jag funderar på om jag inte vore lyckligare som apelsinodlare i något varmt land.

9 kommentarer:

Felicitas sa...

Jag förstår att det är en tung börda att bära dag efter dag, vecka efter vecka. Men om det är någon som klarar det så är det du, det är jag säker på. Kram!

Peppe sa...

Dessutom behöver de ju dej. Och det utesluter inte några apelsinveckor om året.

ajja sa...

Dom behöver din förmåga!

Men jag förstår dig. Själv trodde jag att det skulle vara kul att jobba med privata fastigheter, istället får jag läsa mail och ta emot telesamtal om folk som separerar och har akuta behov eller någon dött osv osv. Och det där med att säga nej till någon. hela tiden göra bara valda glada.

well well.

Du kommer bli sådär jättebra tillslut. Ja lovar.

och om det spricker kan vi alltid prata apelsiner, jag har marken, du har iden! :)

Ninde sa...

Håller med. De behöver dig.

Men om du jobbar på och gör dig ett namn nun kanske du kan välja och vraka sedan? Bland apelsinodlare som ska in på den svenska marknaden och annat lättsammare? ;)

S sa...

felicitas - Vad söt du är. Det är inte så tungt. Det jag gör nu är inget mot det som kommer sen. Kram!

peppe - Sweety. Kanske minst 5 apelsinveckor?

ajja - Att försöka förklara och veta att det inte är något som personen tänker acceptera och ändå försöka förklara igen och igen och igen.

Tack, underbara Ajja!! Jag återkommer om apelsinodlingen, trust me! ;)

ninde - Jag ska stanna en stund. Två år är det ju sagt. Tre månader har gått redan.

Men sen kanske jag satsar på apelsiner.

Ninde sa...

Du ser...KOmmer du klara galant! Just hang in there...*optimistpuff*

ajja sa...

Du har en utmaning väntande på min sida. http://runthornet.blogspot.com/2007/10/p-tal-om-no-way-in-hell.html#links

Ninde sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
S sa...

ninde - Tack, fina du och trevlig helg!!

Ajja - I löööööv utmaningar!!!

 
Where The Heck Are You?