måndag, oktober 29

Någon som kan låna ut en basset några timmar?

Trögt idag. Saker fastnar. Vill sig inte riktigt. Krångel och trassel. Inget går enkelt. Känner hur irritationen växer. Vill se resultat. Göra klart. Istället högar. Postits. Överallt. Glöm inte. Kolla. Ring. På med svarta dräkten. Hjärtat stelnar flera gånger under den där timmen. Sen mörker utanför fönstret redan klockan fem. Regnet häller ner när jag går hemåt. Orkar inte lyfta blicken. Orkar inte ta in fler människor. Det är som om dagens kvot är fylld. Tänker på apelsinodlingen. Vill inte bli pansar, men känner hur saker fortfarande skakar mig. Får mig att tappa balansen. Och jag blir tung för min omgivning. Svårkramad. Vill vara ensam. Behöver balasera ut. Sortera in. Möter en hund på St Eriksbron. Med nosen mot regnet. Får hålla mig för att inte fråga om jag inte kan få klappa. Mjuka hundöron och snälla ögon. Det där som alltid lagar mig.

4 kommentarer:

Felicitas sa...

Åh.. Jag vill bara ge dig en stor, varm kram.. I vissa lägen är en kram det sista man vill ha, men det bästa man kan få.

Eller villkorslös kärlek från en krigarprinssessa. Säg till om du behöver påfyllning på kärlekskontot, hon skulle säker tycka att det var kul att bli en tuff innerstadspingla över en dag eller två. Du borde ha din egen prinsessa!!

S sa...

Man kan tro att du känner mig sedan länge. ;)

Fantastiska du, tack. Sitter och storler nu. Jag hör av mig när det blir helt tomt och jag behöver lite boxerskuttande, för då tar jag ditt erbjudande på allvar och kommer ut till Tyresö för en hundpromenad. Som tur är ska jag hem till min favorithund med de kloka ögonen om bara....tre dagar. :)

KRAM!

My Adventures sa...

skulle garna skicka over vara hundar, dom ar bast pa att vara ens basta vanner... :) finnes inget battre an att ligga pa soffan med ena pa fotterna, och den andra sovandes pa en, nara, nara. :)

S sa...

carina - hundar är fantastiska på så många sätt.

 
Where The Heck Are You?