lördag, oktober 27

Den lilla städmaskinen

Har redan städat kylskåpet och resten av köket. Tredje maskinen tvätt. Betalat räkningar. Tömt diskmaskinen och nästan fyllt den igen. Hängt in skjortor i garderoben. Vikt en massa tvätt. Torkat bord. Sorterat bort ännu mer som ska till klädinsamlingen. Packat ner böcker i lådor. Packat upp böcker ur lådor. Dammsugit. Torkat golv. Och nu står travar med lådor i hallen som ska gås igenom. Men först en kaffe latte. Varför gör jag alltid så sjukt starkt kaffe? Det blir ju svinäckligt. Iiiirk.

4 kommentarer:

Chris sa...

ursäkta den pikanta frågan, men vad kostar fröken timmen? jag är själv inte så förtjust i att städa...

S sa...

Jag hatar också att städa och fattar inte hur det kan ta typ hela dagen.. Snirk. Måste vara sjukt ineffektiv eller alldeles för noga.

Anonym sa...

Sen är du välkommen hem hit och fortsätta! Jag gör gott kaffe.. *komsikomsi* ;)

S sa...

ylwa - Du är så snäll som vill att jag ska komma. Jag är sjukt flexibel om det finns kaffe på schemat.

 
Where The Heck Are You?