torsdag, september 13

Perspektivkaka.

Trött. Trött. Trött. Trött. Trött. Trött. Trött. Lika trött är han på andra sidan fikabordet. Den där verkligheten som ofta är sorglig. Vi ser den från olika positioner nu. Han är självklar på sin nuvarande plats. Jag kan se att det var självklart att vi skulle hamna där vi är nu. Våra perspektiv drar åt olika håll. Nästan irritation i luften. Jag envis. Han likadan. Går en promenad och får sen ett sms. Alltid så logisk. Nej, bara det där om att det är i motvind en drake lyfter.

8 kommentarer:

Johannes sa...

Haha, men håll med om att det är lite kul att tjabba också :)

Ninde sa...

Nickar igenkännande. "Det är i motvind en drake lyfter". Gillar den tanken.. :)

*positiv puff*

S sa...

j - jag har nog aldrig missat ett tillfälle att argumentera emot dig. Hahaha! Övning ger färdighet.

ninde - Jag också! Tack, sötnos!

Anonym sa...

Fastnade också för den meningen - "det är i motvind en drake lyfter". Har haft den i tanken idag när det har känts tungt. Det har hjälpt, belive it or not.. Tack

Ni löste det väl? :)

eff sa...

Jag tänker på Scrubs. JD säger "Kites fly highest against the wind" och darrar på rösten mot slutet. Drakflygarklubben heter Mighty Kites, vilket också är fint.

S sa...

ylwa - Klart vi gjorde. Eller vi enades om att vara oense i alla fall. Det är en fin tanke. Även om det känns som allt motstånd ligger på, så kommer man runt det.

Stor kram. Igen.

eff - Jag kanske har blivit omedvetet påverkad av Scrubs. Jag som trodde jag fick de flesta influenser från Seinfeld.

eff sa...

En sån till synes livsbejakande slutsats kan du aldrig hitta i Seinfeld.

S sa...

eff - Det är sant. Scrubs är happy och Seinfeld är mer cyniskt.

 
Where The Heck Are You?