lördag, september 15

Murmeldjur.

Hasar ut i köket. I gigantisk t-shirt och lika gigantiska strumpor som jag lånat. Håret i tofs. Varför måste man bli så ful när man är sjuk? Vore det inte mer rättvist om man var skitsnygg, så skulle man må lite bättre. Det som till slut fått mig att lämna täckesberget är hunger, men jag kommer inte orka laga något. Så mitt enda hopp är något färdiglagat. Det finns potatis-och purjolökssoppa i frysen. Yes! In i micron. Pling. Röra runt. In i micron. Snegla på förpackningen. I min förkylningshaze har jag inte sett det som står med ganska stora bokstäver precis under texten Potatis- och purjolökssoppa. Med bacon.

11 kommentarer:

C sa...

Aaah det där är det värsta!!! Förutom när man ätit upp hälften och DÅ läser på innehållet... Och hur fan kan man ha i bacon i en sån soppa? Vilka köttpuckon. Krya på dig!

S sa...

äpplet - Vem vill ha bacon i? Brukar man ha det? Ärk. Tack!!

eff sa...

Bacon, bacon, kungen av kött.

Skäms på er! Båda två.

S sa...

eff - Ojdå. Det ringer en klocka någonstans. Visst har du till och med bloggat om det?

eff sa...

Man kan ha bacon i jordgubbspaj eller glass. Bacon passar till allt.

Vad jag bloggat om minns jag ej. Guldfisk, det är ett under att jag inte skriver samma inlägg tre gånger i rad. Ibland gör jag det. Men min kärlek till bacon har säkerligen dryftats vid åtskilliga tillfällen under de senaste händelselösa åren.

Min första dokumentärfilm heter Bacon och Jag, den vinner Sundance. Alla vet väl att Timberlakes låt först hette Sexybacon innan skivbolagets armada av arga vegetarianer (utan bacon = sedemera arg) kissade ner sig fullständigt och det blev Sexyback i stället.

eff sa...

Det heter egentligen sedermera kanske men om man äter bacon spelar inte stavning så stor roll.

S sa...

Hahaha, jag vet att du skrivit om bacon. Men bacon och glass kan vara det äckligaste..

=)

eff sa...

Du vill smaka. Joho.

Vi lever i The Golden Age of Bacon.

S sa...

eff - Iiiiih. Glass med bacon i. Jag dör. Det är ju hemskt.

Men du vinner angående baconets segertåg. ;)

eff sa...

Jag kan läsa mellan raderna att du är fruktansvärt sugen på att smaka. Påminner om pekannöt stod det ju.

Minns hur jag sa att du skulle tänka på glass. Tänk på baconglass -- dubbelt så mycket distraktion för samma kostnad.

Jag är som Willys när det gäller distraktion. Lite udda märken, men billigt och lika gott.

eff sa...

En annan glassgrej: en snygg tjej jag är lite betuttad i som heter Lina har sagt att man ska ha popcorn på vaniljglass. På allvar, det ska va gott säger hon.

Det kan du ju prova, du som är anti-bacon. Du är väl inte anti-popcorn också?

(Jag har inte provat ovan nämnda. Men jag kom och tänka på det mitt i allt glassande. Nu ska jag äta risotto.)

 
Where The Heck Are You?