lördag, september 8

Löplabbet.

Blir meddragen till Löplabbet och samma speedade kille som hjälpte mig att prova ut löpskor jobbar. Han är fantastisk och till skillnad från i andra butiker vi varit så är han intresserad av vad jag vill ha och vad jag behöver. Ungefär en miljard ljusår från tjejen som tyckte att det vore piffigt med en knallrosa löparjacka fast jag förklarade att jag tyckte att den var skitful. Det här är ju höstens modell som vi tjuvstartat med, den är ju så snyyyyyygg. Och jag bestämmer mig för att gå någon annanstans. Så nu står jag där på Löplabbet.
-Jag behöver ytterplagg för löpning. Svart, grått och inget som prasslar. Jag gillar den här. Funkar den?
Han nickar och förklarar funktionen och vad jag behöver komplettera med. Jag är nöjd med att han är askunnig och kan löpning och fattar vad jag vill ha. Utan att komma studsande med en illrosa jacka. Jag hittar ett par tights också. De funkar under hösten men sen måste du ha tjockare såklart, men det behöver man ju inte köpa nu! Det tar tio minuter, sen har jag köpt ett par tights och en jacka (som inte är prasslig) och jag är mer än nöjd. Allt som förenklar och sparar tid är fab.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Löplabbet är grymma... De försöker aldrig pracka på en nåt man inte behöver och de vet vad de pratar om!!! :-)

S sa...

Eller hur!! De är helt fantastiska. Gissar att de vet om att kunderna kommer tillbaka just för att de har koll och inte försöker sälja till varje pris.

 
Where The Heck Are You?