söndag, augusti 12

Det är ju för jävla trevligt med kräftskiva, särskilt när man kommer så sent att man slipper äta av kräftorna.

Det var en evighet sedan jag var på kräftskiva, men igår var det dags igen. Det var jättetrevligt och partytältet pyntat som det skulle med kräftlyktor i olika storlekar. Vissa var tydligen av den mer brandfarliga typen, så när det plötsligt sker en rökutveckling fick en av de rådigare gästerna ingripa och skära ner lyktan med hjälp av en smörkniv för att släcka brasan. Sedan följde diskussioner om huruvida en ostpaj borde inhandlats eller ej. Jag sa inte köp en paj på 5 kilo, sådetså. Och sen följde diskussioner om hur många kräftor man ska räkna med per person. Jaha, så hundra kräftor för fem personer, det tycker du är lagom? Och kräftorna var riktiga partyprissar. En försökte hänga sig i en serpentin. En gömde sig i en brödbulle. Och en provade smycken i sovrummet. Och den äventyrligaste kräftan av alla flyttade in i fågelboet.

7 kommentarer:

Björnen sa...

Mmmm! Kräftor!
Fast det är endast havskräftor som är godkända. Ni hade väl havskräftor?! För annars var det ingen riktig kräftskiva.

Kanalisera sa...

Festliga kräftor. De brukar vara sådär halvfestligt när man hittar dem med näsan några dagar senare...

Felicitas sa...

Jag hade ingen aning om att kräftor var "such partyanimals"!!! =)

S sa...

björnen - Du ska då alltid komma och bestämma. *skäms* Det var inga havskräftor. Det var de andra.

kanalisera - Urk, ja. Tur att den bara flyttade in i fågelboet.

felicitas - Inte jag heller. Blev otroligt förvånad när en gömde sig i en bulle!

Björnen sa...

Jag beklagar. ;)

Anonym sa...

Men oj! Hade ni glömt att koka kräftorna?! Haha ;)

S sa...

björnen -jag lovar bättring. såklart.

ylwa - Jag misstänker starkt att några relativt förfriskade unga män bistod kräftorna i deras mission.

 
Where The Heck Are You?