torsdag, augusti 9

Det hade varit enklare att klä på alla ungar på ett dagis bävernylonoveraller.

Eftermiddagen. Först kvalitetstid med mig själv i provrummet på Filippa K. Jag hatar skjortan och därför hatar jag kostymen också trots att den nog är ganska fin. Sedan Tiger och deras provrum tillsammans med en massa byxor och kavajer i olika storleker. Byxorna är för stora. Hiphopbralla och jag börjar svettas. Provar i storlek 36, fortfarande hiphop. Stirrar på tjejen i spegeln klädd i kostym. Me. Med otålig min. Min personal shopper inser att det hela inte är på väg åt rätt håll och avbryter provandet och säger vi går till NK istället. Jag vill smita. Helst till en plats där det finns kaffe att trösta sig med, men flyktmöjligheterna är noll och nada. Och ännu ett provrum väntar. Men nu är jag ägare till en svart kostym. Utan hiphop-häng.

6 kommentarer:

A. sa...

Kostym is the shit... Ta en kopp kaffe bara så löser det sig. :-)

Chriss sa...

ja men alså baby.. underbart! shop on.. men lite besviken över att jag inte fick följa med. ; )

Felicitas sa...

Jag tror att du är SKITSNYGG snäckan!!!

Peppe sa...

Jag säger som Felicitas, du är säkert supersnygg i svart kostym.

eff sa...

Business suit. Sa ju det. Mjo.

S sa...

a - Jag fick inget kaffe och höll på att somna.. Mycket dåligt. Nu vet jag att man ska dricka kaffe innan förhandling.

ch - Haha, lovar att du får följa med nästa gång jag ska prova kostym! Puss.

felicitas & Peppe - Den där peppingen hade jag behövt när jag plaskade mig till jobbet i monsunregnet. Puss på er!

eff - Nu kan det nog inte bli värre.

 
Where The Heck Are You?