onsdag, juli 4

En shortcut till mitt hjärta tar du genom att ha compeed i fickan.

Regnet hamrar ner hela dagen och skapar sjöar på gatan och jag försöker bara vara och jag är så otroligt dålig på det. Hyr film. Bobby. Inga förväntningar. Helen Hunt är med. Och i en scen i filmen köper hon skor. Kanske är det därför jag vaknar till i soffhörnet. Fina men obekväma skor. Och hennes man frågar om hon inte ska provgå och hon säger att det inte behövs så länge de ser snygga ut på. Det är allt som är viktigt. Men i nästa scen ber hon honom gå lite saktare för att de är så obekväma. Han saktar ner och ler och säger att de är ju i alla fall snygga. Han är en av de där männen som har tålamod när vi:
-Men du, jag trodde verkligen inte att jag skulle få skoskav igen, gå inte så fort..
Ett tecken på att han är en keeper är att han - mitt i vintern när skoskavet från de nya stövlarna är omöjligt - säger vänta här och vänder och joggar Västerlånggatan upp för att köpa plåster på 7eleven.

4 kommentarer:

Chriss sa...

du vet vad det roligaste med det här inlägget är va? att folk tycker du är lik helen hunt, och så gör hon en film där hon är precis som dig? haha.... underbart ;)

Felicitas sa...

Underbart.. =)

Chriss sa...

o btw. solsken och lite få stackmoln är vädret i sthlm idag = P

S sa...

chriss - Haha, tänkte inte på det. Men hon spelar ju mig. Typ.

felicitas - Det finns små prinsar när man minst anar det en snorkall novembernatt.

chriss - Nästa inlägg är till dig, darling! ;) Och kanske kommer jag upp imorgon baföratt. Och då SKA solen vara kvar.

 
Where The Heck Are You?