onsdag, juli 4

Den lille surpuppa.

Fick en utmaning av kexet här och rajrajraj:

nämn något som gjorde dig glad igår:
att det blir Spanienresa i juli, men inte till Mr Pilot. utan hit.

vad gjorde du kl 08 imorse?
sov.

vad gjorde du för 15 min sedan?
kollade om molnen fortfarande låg som seg julgröt över skogen. det gjorde de.

det sista du sa högt?
rajrajraj.

det senaste någon sa till dig:
nu är det mat.

vad har du druckit idag?
vatten och mjölk.

vad var det senaste du åt?
lunch.

vad var det senaste du köpte?
ett par skor.

vad är det för färg på din ytterdörr?
träfärgad.

vad är det för väder hos dig nu?
det är julgrötsmolnigt och I hate it.

godaste glassmaken?
Ben and Jerrys. men jag har förätit mig på kakdegen. dammit.

tror du på kärlek vid första ögonkastet?
det gulliga är att det hänt mig, så jag har inget val här.

sover du tungt?
när vi var i Danmark på semester och bodde i närheten av en mistlur och hela familjen sprätte upp ur sina sängar när den tutade igång sov jag lugnt vidare.

drömmer du mardrömmar?
jajamensan och det är oftast de jag kommer ihåg.

trivs du med ditt jobb?
jag börjar jobba i augusti, håll tummarna!

favoritklädsel?
de senaste veckorna har det varit jeans, svarta ballerina och linne. och sydväst vid monsunregnen nere i de småländska skogarna.

favoritlåt just nu?
accidental babies.

vad ser du om du tittar till höger?
en vägg med garderober.

vad gör dig glad just nu?
meh. det regnar. jag vill ha sol. men jag ska inte surpuppa. jag ser fram emot att springa i geggamojja i löpspåret sen och bli skitig.

vad ska du göra härnäst?
först ska jag göra nada, sen ska jag fika med H.

höger el vänsterhänt?
höger.

humör just nu?
knarrigt. jag behöver sol.

favoritgodis?
sura döskallarna som finns på buylando.

kläder just nu?
trasiga jeans, gul tshirt.

sommarplaner?
vara ledig i juli. en vecka i Spanien. börja jobba i augusti.

hur många kuddar sover du med?
i Stockholm en. i Casa del Päron tre.

spelar du ngt instrument?
nope.

morgon eller nattmänniska?
natt. jag älskar att vara vaken på natten av någon anledning och tror jag att jag ska dö när jag måste kliva upp klockan 07 på morgonen.

vad är viktigast för dig?
shit. en massa saker ju. att mina darlings mår bra och är lyckliga.

är du kittlig?
har till och med tvingat gamla pojkvänner att lova att aldrig kittla mig.

snarkar du?
nej.

stjärntecken?
fisk.

äckligaste insekten?
tvestjärt. tveklöst.

stökigt el välstädat?
jag är en kombination av båda sidor. mitt normala tillstånd är någon form av organiserat kaos, men jag kontrollerar det genom att vara städtant då och då.

längtar du mest efter just nu?
sol.

Och efter att han tjatat så vill jag att J ska göra utmaningen.

2 kommentarer:

Peppe sa...

sura dödsskallar är bara så vansinnigt goda.

S sa...

särskilt de gröna.

 
Where The Heck Are You?