söndag, juli 1

Sumofoten.

Och läkarmamman kommer och tittar på min fot och hummar. Och de där två små prickarna på min ankel kanske inte är efter små myggor som flyger i par.
-Det kan vara huggorm.
-Vasadu?
-Ett huggormsbett kan se ut sådär.
-Borde jag inte märkt det då?
-Man behöver inte bli jättedålig.
-Men jag ska springa idag.
-Absolut inte.
-Jag bestämmer själv.
-Är det du eller jag som är läkare?
-Meh.
Enda möjligheten är att jag fått det när vi hamnade i sjönöd med båten och sen skulle hoppa i land i vegetationen. Eller är det en allergi mot mygga. Oavsett är läkarens ordinationer att jag inte får löpträna idag och ska vara stilla med foten högt. Boooooring.

10 kommentarer:

Kristina sa...

Hej fina! Jag tänkte exakt samma tanke som din mamma, när jag smygläste din blogg på akuten i natt (det här kommer chefen aldrig att läsa). Det måste vara en orm! För sent med motgift, men glöm inte stelkrampssprutan och blir det värre måste du söka akut. Gärna i Malmö under mitt pass!

S sa...

Iiiih. Jag gillar inte sprutor. Men eftersom du är min favoritdoktor ska jag göra som du säger.

Skit att jag inte bor i Malmö.

eff sa...

Kan inte morsan skaka fram en gammal rullstol då? Hon har nog kontakter. Kan lätt se dig i en rullstol mitt i spåret liksom lite fast på nån tallrot slitandes för att komma över.

S sa...

eff - Din bild av mig är lite skrämmande nästan. Haha! Men jag kan också se det framför mig.

Felicitas sa...

Ja, jag fick också orm i tanken när jag först läste.. *ryser* Hoppas att det blir bättre snart och att du kan skutta fritt! =)

S sa...

felicitas - Tack sötnos! Den är mycket bättre idag. Så jag ska försöka springa 7 km-rundan. Får se om det funkar. Jag har så mycket överskottsenergi att jag driver alla bananas just nu.

Anonym sa...

Kan det vara orm? På riktigt? Utan att du märkt det? Jag är skeptisk.. Å andra sidan är jag inte läkare. Inte mamma heller för den delen..

S sa...

Ingen aning. Min lillebrorsa blev biten av en huggorm när han var ute och sprang och märkte heller ingenting förrän foten började svullna upp. Så omöjligt är det inte. :)

Anonym sa...

Ungefär "ursäkta, ditt skosnöre har gått upp. Nej vänta, det var en orm som hade bitit sig fast.." ;)

S sa...

Hahaha! Det är jag i ett nötskal.

"Sandra vänta det ser ut som någon växt fastnat, nehe...det var en orm...carry on..."

 
Where The Heck Are You?