fredag, juni 15

Eat my dust, boys!

Löpträning för rastlös Sandra ska bedrivas så hon blir trött och sover gott efteråt. Därför springer jag till löpspåret och väljer terrängbanan på 7 km. Den är dåligt utmärkt. Och när stigen delar sig ute på ett kalhygge och jag inte ser en enda grön markering inom synhåll undrar jag vad fan jag sysslar med. När jag hamnar i ett byggområde och underlaget består av singel variant gigantisk och det nästan är omöjligt att springa för att det bara rasslar och glider surar jag och muttrar och när jag fräser över en bergknalle trampar jag snett och hinner räkna upp hela svordomsförrådet. Men leden tjongar tillbaka som ett gångjärn och jag springer vidare. Och där står det 7 km på en liten grön skylt. Katsching! Drar på army of me och springer hemåt och snart är jag redo att utmana mina småbrorsor. Ja, jag vet. Den ena en löpartalang med omöjligt löpsteg. Den andra en envis FN-soldat som inte vet vad ge upp betyder. Den tredje som tränar fem dagar i veckan och trots ett gigantiskt intag av chips saknar kroppsfett och består av enbart muskler. Men the game is on.

7 kommentarer:

Felicitas sa...

Hehehe.. Du vet ju inte heller vad ge upp heter, Stumpan!! ;)

Björnen sa...

Visa dem var skåpet skall stå! Det fixar du!

Chris sa...

springer du på djurgårn? ska runt där idag, blockhusudden t/r. blir fint.

S sa...

felicitas - Haha! Det är nog sant. Men i det här fallet är det bra.

björnen - Tror du? Ärligt. Eller säger du det för att vara snäll?

christina - Just nu är jag nere i småland, men när jag springer i Stockholm håller jag till på Kungsholmen. Men jag kanske ska ge djurgårn en chans. Alla säger att det är toppen!

Björnen sa...

Ok, då. Du är chanslös!
Men gör ditt bästa, och om de trilskas så hota dem ordentligt med någon rättegångsbalk.

S sa...

björnen - Jag är inte chanslös. No way! (Använde du omvänd psykologi på mig?)

Hehe. Frågan är vilken paragraf det skulle vara.

Chris sa...

oh ja, det är fantalastiskt. kolla bara, man blir ned flanders när man bara talar om det!

 
Where The Heck Are You?