torsdag, juni 7

Casa del Päron

Eftersom jag är helt oförmögen att förutse hur lång tid saker tar så bestämde jag mig för att ha en genomtänkt tidsplan för att slippa vara ute i sista minuten på Centralstationen. Min plan har taskiga förutsättningar redan från sekund ett när jag inser att jag måste ha ett personbevis på måndag för att kunna skicka med det i The Brev. Att åka ner till Söder till skattekontoret skulle gräva en Grand Canyon i planeringen. Men via telefon blir jag lovad att jag kan hämta personbevis på vilket skattekontor som helst [nej, jag har ingen tilltro till myndigheters serviceskyldighet] och då fanns det plötsligt tid för att luncha också. Och titta på skor. Och gå en promenad hem. Stockholm visar sig från sin bästa sida och jag kommer på mig själv halvvägs in i tanken kanske är det rätt, kanske ska jag stanna här. Sen håller jag på att bli överkörd av ett lastbilsflak med solsvedda tonåringar och fladdrande flaggor. Och självklart spricker tidsplanen och jag får hetspacka och hoppa på väskan för att kunna stänga den.

2 kommentarer:

Björnen sa...

"Casa del Päron" och "The Brev"? Tror minsann att du blivit lite inspirerad av Le A. ;)

S sa...

Det hade inte varit det sämsta iofs.. ;)Men huset har gått under den benämningen länge. När det gäller the Brev så är det verkligen THE brev. Men jag vill inte skriva vad det handlar om riktigt.

=)

 
Where The Heck Are You?