lördag, maj 19

Nu vet jag varför de inte säljer några av bullarna på fatet längst till höger.

Är i Casa del Päron och möter som vanligt upp med H för att fika. Fastnar framför disken med alla kakor och bullar och tårtor. Hör mitt nummer ropas upp och ser att tjejen som ropar är en kompis till lillebror M.
-Hej! Jag vet inte riktigt vad jag vill ha. Vad är det i den där?
[Jag pekar på en av bullarna.]
-Det är cheseecake och sylt.
-Hm...är den god?
[Hon räcker ut tungan lite fort och skakar på huvudet]
-Blä. Nej jag tycker inte det. Men den där är god.
[Pekar på en annan bulle.]
-Perfekt, jag tar en sån.

7 kommentarer:

eff sa...

Nya färger. Ovant!

S sa...

Jag tänkte prova något annat än ljusgul. Men jag vet inte..

eff sa...

Jao, ser väl sådär ut...

Men ljusare och friskare än förut åtminstone.

S sa...

Då är jag i alla fall på väg åt rätt håll. Har insett att jag kommer behöva lite hjälp.

Peppe sa...

Hahaha! Idag försökte jag hyra "Syriana" och tjejen i videobutiken konstaterar trött: "Om jag var du skulle jag inte hyra den där. Den är så tråkig att klockorna stannar".

Det är alltför sällan rlighet och serviceyrken går ihop.

Camilla sa...

Haha, sånt där händer bara i stan där Casa de Päron ligger ;-)

S sa...

peppe - Hade jag varit i videobutiken hade jag sagt samma sak. Vi hade små problem att följa handlingen.

Camilla - Sant. Och hos Peppe.

 
Where The Heck Are You?