onsdag, maj 23

I can´t take my mind off of you.

Det ordnar sig. Tre ord. Med kaffekoppe i handen läser jag och andas ut. Du gör det okej. Du gör saker på ditt sätt. Inte alltid tillräckligt, men oftast helt okej. Du kan vara strålande. När du själv vill. Hon på nya visningsbilden som jag ibland tror att jag tappat. Råkat mosa under Stockholm. Slarvat bort. Men så utan att tänka sänker jag den där garden för en sekund. Blir nådd. Låter mig nås. Men aldrig mer överrumplad. Känslostyrd. Beroende. Av den där handen som fångar min.

6 kommentarer:

Felicitas sa...

"Att våga är att tappa fotfästet för en sekund. Att inte våga är att förlora sig själv."

KRAM!

S sa...

Du har rätt. Men ibland vågar man bara inte, utan lägger sig som en rödspätta på marken.

Kram. =)

Björnen sa...

När rödspättor föds så är de faktiskt symmetriska med ett öga på varje sida och de simmar upprätt! Det är först under tillväxten som ena ögat flyttar sig och de så sakteliga blir plattfiskar. Det är sant!

Så liknelsen med att lägga sig platt som en rödspätta i ett inlägg som bland annat handlar om att bli förvandlad av en stad är egentligen helt genialisk!

S sa...

björnen -Hahaha! Är det sant? Du skojar. Ögat flyttar sig? Tack för att du underhåller mig i väntan på feedback på uppsatsen.

=)

Björnen sa...

Dagsens sanning! Korsar ...hmmm ...mina fingrar(?)... nånting... upp till gud(?).

Fan, jag har glömt hur den där ramsan gick. Nåja, det är sant i alla fall.

S sa...

Haha! Okej då. Jag tror på dig.

 
Where The Heck Are You?