måndag, april 23

Potatismossituationen del 1

För några helger sedan efter en utgång uppstod en potatismossituation vid grillen på St Eriksplan.
-Vad vill du ha?
-Jag vill ha potatismos.
-Va?
-Potatismos.
-Potatismos?
-Ja.
-Nu? Mitt i natten?
-Ja. Med gurkmajonäs.
-Jaha.
Jag går en sväng för att inte frysa fast och väntar maten. Och sen när vi fått vår lilla påse och är på väg därifrån dubbelkollar jag att allt är som det ska:
-Är det gurkmajonäs på?
-Va?
-Är det gurkmajonäs på moset?
-Ska det vara det?
-Ja.
-Nej, det tror jag inte att det är. Är det viktigt?
-Ja. Ganska.
-Ska jag springa tillbaka?
-Ja, vill du göra det.

2 kommentarer:

eff sa...

Mos + gurkmajonnäs är underskattat. Nu blev jag hungrig.

S sa...

Visst är det så!!

Jag kände mig en smula utmobbad när det var det jag ville ha och inte en burgare.

 
Where The Heck Are You?