tisdag, april 3

Mc Donalds satsning på charmkurs för de anställda har redan gett resultat.

Efter fikan och en sväng till Akademibokhandeln bestämmer vi oss för att hämta glass på McD. Vid bordet snett mittemot oss sätter sig två killar i sjuttonårsåldern. Plötsligt stannar två restaurangbiträden i biffklassen vid deras bord och viftar samtidigt som de lutar sig över ena killen som har tre sugrör i sin cola. Den ena biffen ryter åt honom. Något som troligen betydde att man bara får ta ett sugrör. Killen rodnar. Biffen höjer rösten samtidigt som den andra biffen exalterat studsar bredvid honom och vrålar han med. Nu har hela restaurangen vänt sig mot deras bord för att se vad som kräver att de två biffarna tjurbrölar att DET ÄR INTE OKEJ, FATTAR DU ELLER? Sen lutar sig den ena biffen fram och sliter upp två av sugrören med samma hand som han håller en massa skräp som han plockat upp vid bordet bredvid. Känner storasysterreflexen och håller emot för att inte ställa mig upp och ja, det var dumt att ta tre sugrör, men du beter dig som en jävla idiot nu.

6 kommentarer:

Björnen sa...

Har en känsla av att man måste vara en idiot, eller väldigt desperat, om man jobbar på nämnda ställe, så jag är inte förvånad.

Å andra sidan så tror jag nog också att dagens tonåringar behöver sig en uppläxning emellanåt. Det gör dem gott!

S sa...

björnen - att de två biffsnubbarna proppat sig fulla med anabola kändes självklart. antar att personalchefen håller tummarna för att det bara är en provanställning de har.

det där med dagens tonåringar. kanske. kanske inte. inte den här killen iaf. säkert just därför som jag blev så skitförbannad. för att det var så orättvist.

Björnen sa...

Rättvisepatos alltså?
Är du säker på att du har valt rätt yrkesinriktning, för det kan väl bara vara till nackdel där? ;-)

S sa...

Japp. Du ser. Jag går en jävligt jobbig framtid till mötes.

;)

Anonym sa...

Du borde gett efter och sagt det! Jag hade nog inte vågat tror jag..

S sa...

Haha! Jag vågade fan inte heller och jag var lite missnöjd med mig själv efteråt.

 
Where The Heck Are You?