måndag, april 30

Jo, det kan alltid bli värre. En trumpet. Och ett dragspel. I total ickeharmoni.

Sconesfrukost i soffan framför tvn. Seinfeld säsong sex. Mr Pitt och den punkterade Hacke Hackspätt-ballongen och Elaines ansiktsuttryck när orkestern drar igång och jag fnissar och inser hur jag måste sett ut på väg till Viktiga Tentan med min fullklottrade lagbokslivlina under armen när det känns som att varje intryck puttar bort något viktigare ur minnet. En unge som skriker - hoppsan, där trillade allt ut om lagfarter. En metroutdelare som försöker packa på mig en tidning - nej, där glömde jag allt om expropriation. En hel skolklass klänger in i vagnen - argh, jag minns inget om bygglov. Och så plötsligt en millimeter bakom min rygg. En trumpet och ett dragspel som blärpar igång med något så odefinierbart att jag vill gråta. Då har jag samma ansiktsuttryck som Elaine och den kortaste stubinen någonsin och vill stoppa dragspelet i trumpeten, men tänker serenity now serenity now serenity now och räknar stationer.

7 kommentarer:

Kristina sa...

Det kunde ha varit värre. Det kunde ha varit jag som stod där med min trombone och gamla fanfarer.
Lycka till!!!

Anonym sa...

jag håller på min vän sjuksköterskan (to be)


-in med visselpipan i käften och säg "det är ni eller jag". välj själv!


me promise. de lär sig o drar!

S sa...

kristina - Absolut. Det kunde varit en säckpipa också. Haha! Om det varit du som stått där hade jag haft överseende. Så favoriserande är jag.

punaniii - Hahaha! Lite mer hardcore än att himla med ögonen och önska sig narkolepsi.

Linnea sa...

det var dragspelskonsert när jag skulle in och skriva sista stortentan också. hur kan man ens komma på idén att spela dragspel för folk på ett fullsatt tåg klockan åtta en onsdagmorgon? de borde få någon form av straff....

S sa...

Jag skulle nog aldrig våga, med tanke på hur sura stockholmarna blir redan vid första blärpet...

A. sa...

Fast du vet va? Serenity now, insanity later... ;)

S sa...

a - Hahaha!

Ja, jag vet. Tur att jag inte använder serenity now så mycket. =)

 
Where The Heck Are You?