onsdag, februari 28

Om ni behöver någon som spänner upp snubbeltråd är det helt säkert ett jobb för mig.

Jag hatar Excel. Verkligen. Minns datalektioner i skolan när allt kluddade ihop sig och diagrammen skulle blivit snyggare om man låtit en schimpans måla med färgkritor. Så jag är irriterad redan när jag klickar upp tabellen och som en femåring med noll tålamod ger jag det ettochetthalvt försök och diagram blir det, men kan inte numrera mina data. Så jag klickar avsluta och spara inte. Men nu är jag trött och orkar inte bråka och plötsligt kommer jag och Excel överens och det var ju skitenkelt egentligen.

5 kommentarer:

Björnen sa...

Börjar svänga över till att anse att Excel hör till den goda sidan. Fast Word är ren ondska - bara hittar på massa saker hela tiden!

Felicitas sa...

Heureka! ;) Jag har heller inte gillat Excel tidigare, men när det väl lossnar inser man vilket FANTASTISKT program det är! ;) Kämpa på nu darling, du fixar det här och glänser som den stjärna du är!

S sa...

b - Hehe. Jag har haft mina krig mot word också. Men eftersom min uppsats ligger i word försöker jag vara snäll och inte bråka.

felicitas - Du är en sån liten peppig coach! Dagens steg är att maila en del frågor till handledaren. Urk.

Du, tack & Stor kram!

Björnen sa...

Slugt! Det är dumt att reta upp program som kommer ha överhanden vid en eventuell framtida schism. =)

S sa...

Jag har tänkt till för en gåns skull. Jag och word är i princip kära i varandra.

 
Where The Heck Are You?