onsdag, februari 14

Rosa och fluffig is the shit

På tunnelbanesätet sitter han och småsparkar med benen mot kvinnan mittemot tills hans mor tar tag i hans ben och:
-No kicking.
Och drar honom över till sätet bredvid så han hamnar mittemot henne istället. Lite tjurigt sitter han där och så kommer allvädersstöveln åkande igen och träffar henne på knät.
-I said no kicking!
Han hasar lite längre fram på sätet och viskar något till henne och hon tittar på honom och låter nästan lite trött när hon svarar.
-Yes, you can have a skirt if that´s what you want.
Han muttrar något igen och hon svarar honom med samma tålamod igen.
-No daddy can´t have a skirt, he would look silly. But you are a little boy, and little boys can have skirts.
Då ler han lite och:
-Can I mum?
Och hon nickar mot honom.
-Sure you can.

7 kommentarer:

Felicitas sa...

Underbart... =) Och det leder osökt till ett inlägg jag läste för ett tag sedan... http://beastankar.blogspot.com/2007/01/tecken-p-att-man-r-en-kvinna.html

A. sa...

Har med en dåres envishet hävdat att kjol är det ultimata plagget. Alla tjejer är snygga i det och det ser hur skönt ut som helst...

Fram för Mans-kjolen!

Björnen sa...

Haha, vilken skön liten unge! Fast jag förstår inte varför pappor inte får se löjliga ut?
Det skulle kunna ha att göra med att barn ju nästan kan skämmas till döds över sina egna föräldrar, så det kanske mer är för barnens egna säkerhet som pappor inte har kjol?

A:
Det kallas kilt och finns redan. Fast du kanske var ute efter en rosa och fluffig? Det finns nog inte.

Ninde sa...

Ha,ha underbart, fast varför ska ungar alltid sparka på saker?

S sa...

Felicitas - Haha! Han var så söt. Och blir säkert astjusig i kjol!

a - Jag är helt säker på att världen är redo för dig i kjol. Glöm inte lägga upp bild på din blogg!

b - Jag tror du har rätt i att det har att göra med ett rent skydd för barnen. Därför har inga pappor kjolar. [Även om a självklart skulle se strålande ut i en. Kilt eller ej.]

ninde - Det är en jäkligt befogad fråga. Jag hamnde mitt emot en sån liten kicker på X2000 och hon vann sparkduellen genom att träffa mig på knäet två gånger innan jag hann fatta vad som hänt.

A. sa...

Elaka rykten säger att det ska finnas bilder på mig i Kilt i någons fotoalbum. Jag får väl kolla om det finns tillgängliga...

S sa...

a - Det vore ju helt underbart om du ville göra det. =)

 
Where The Heck Are You?