onsdag, januari 24

Den om räkan och bandybollen från tian

1. Jag har sparkat en snubbe i skrevet.
Det har jag gjort. Men det är inte som ni tror. Det var på en karateträning och jag är fortfarande helt säker på att jag sparkade honom i magen precis som det var tänkt, men plötsligt låg han på marken vikt som en räka. Suck.

2. Jag har fått en rugbyboll i ansiktet och fått sy två stygn.
Jag har spelat rugby. Jag har fått en rugbyboll i ansiktet. Men det blev inget sår och inga stygn.

3. Jag har hoppat från tian.
Jag var 12 år gammal och tuff som en bandyboll. Och var ute vid badplatsen en kväll med några killkompisar. Tillsammans klättrade vi upp där och två av dem hoppade i. Det var ganska mörkt och alla hade ju hört om spettmannen som brukade roa sig med att sätta upp spett under hopptornet. Så där står jag plötsligt kvar ensam och kikar över kanten. Jag kan erkänna att jag fick lite hjälp på traven när de ropade att Det är okej om du inte vågar, för du är tjej. Ta stegen ner! Hell no. Så jag hoppade.

4. Jag har svimmat på Drottningholms slott.
Jag skyller på att guiden var så tråkig. För det var han.

5. Jag har på en karateträning fått så mycket stryk att jag fick hjärnskakning.
Fick sparra mot ett testosteronpucko som tydligen trodde att det gick ut på att slå så hårt som möjligt. Så det sa pang och jag var helt säker på att han spräckt kinden på mig. Men inget blod, så jag körde klart sparringpasset. Och på kvällen kunde jag inte röra mig utan att det kändes som hela havet stormar.

Facit till er. Och Eff du var närmast.

6 kommentarer:

Felicitas sa...

Otippat!! =D

S sa...

Haha, lite kanske. Ser fram emot facit på din. =)

eff sa...

Whoopah...

Fyran var för enkel för att vara falsk, samtidigt kändes alla andra som något en kvinna i din kaliber utan tvekan provat. Saida...

Lill-Krizan sa...

Vafan.

A. sa...

Men om du tror att du sparkat honom i magen så är väl ettan nästan falsk... Eller åtminstone tveksam?

S sa...

Eff- Hehe. Är inte helt förvånad att du gissade rätt. Du är en klurig snubbe.

Lill - Sorry. Men du var nära. Eller. Ja..

a - Haha! Hans reaktion övertygade mig. Eller var han en grym dramaqueen.

 
Where The Heck Are You?