onsdag, januari 10

Aldrig att hon får heta Zanda, det är ju en tegelpanna

Eftersom jag fortfarande har nedsatt hjärnkapacitet efter uppsatsarbetet, så blir det en lista. Men jag lovar I´ll be back. I normalt skick. Snart.

Vilken svordom använder du mest?
Tror det är fan. Med med satan, jävlar och helvete som starka bubblare.
Äger du en iPod?
Jag har en nästan osunt kärleksfull relation till min vackra gröna ipod mini.
Vilken tid är din väckarklocka inställd på?
Eftersom jag befinner mig mitt i uppsatsträsket försöker jag lindra pinan genom att inte använda mig av väckarklocka. Men ibland måste man ju...
Hur många resväskor äger du?
Jag äger egentligen ingen resväska. Men har en svart samsonite cabinväska som jag misshandlar varje gång jag använder den genom att packa den till bristningsgränsen.
Använder du flip-floppar?
Jag älskar flipflop och har säkert fyra par.
Var köper du dina matvaror ifrån?
Vi.
Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden?
Lätt.
Vilken var den senaste filmen du såg?
Åh herregud. Jag är en av de 457 personer som hyrt filmen Sök. Jag var i obalans efter uppsatsinlämningen samma dag. Undvik!
Du får ledigt idag. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en väninna?
Väninnan. Kommentar överflödig.
Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?
En Edith från Chloé.
Har någon någonsin kallat dig lat?
Det har nog hänt när jag inte orkat sega mig upp lagom till lunch, utan lyckats somna om vid ett besök i Casa del Päron.
Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare?
Nope
Vilken CD ligger i din CDspelare just nu?
Damien Rice - 9
Vilken är världens bästa artist just nu?
Damien Rice
Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan och i så fall VAD?
Ja. Men lovade att hålla klaffen och det ska jag göra.
När var senast någon stötte på dig?
Nyårsafton.
Vad åt du till middag senast?
Någon indisk gryta. Det var spännande. På ett negativt sätt.
Använder du huvtröjor?
Jag har en Jenny Hellström-huvtröja som jag fick i present av pappa när jag skrivit straffrättstentan. Den använder jag när jag pluggar. Varför vet jag inte.
Kan du vissla?
Japp.
Vem var den senaste som ringde dig?
Mitt ex.
Vilken är din favoritåkattration på ett nöjesfält?
Jag avgudade Lisebergs Hangover.
Tror du folk pratar bakom ryggen om dig?
Säkert.
Vilket riktnummer befinner du dig i?
08
Tittade du på tecknat när du var liten?
Jag älskade Kalle Anka när jag var liten.
Hur stort är ditt närmaste köpcentrum?
Västermalmsgallerian. Kika här.
Hur många syskon har du?
Tre charmiga småbrorsor
Är du blyg inför det motsatta könet?
Sometimes.
Vilken film kan du alla replikerna till?
SOS. Och det är min äldsta lillebrorsas fel, för han och en polare gick runt en hel sommar och upprepade dialogen från olika scener ur filmen.
Äger du några popband t-shirts?
Två bob hund-tshirts finns i min garderob.
När flög du senast?
December 2006.
Hur många stolar står kring ditt köksbord?
Jag har inget köksbord.
Läser du för skojs skull?
Japp.
Pratar du några andra språk?
Engelska, Tyska och aslite spanska
Diskar du din egen disk?
Vem skulle annars göra det? Är det något jag missat här?
Har du gråtit offentligt?
Jadå. När jag skulle ta beslut om att åka till veterinären med Krokusen i höstas grinade jag framför mitt tålmodiga ex på ett fik, när lillebror skulle till Kosovo första gången och vi varit ute och tittat på deras uppvisning och jag tyckte att de var så små grät jag på ettans buss (lyckades nästan hålla mig hela vägen hem ju) och på swebus när jag och The big L gjort slut bara någon vecka innan och en gammal farbror kommer till bussen och möter en gammal tant och när hon kliver av tar han hennes väska och hon klappar honom på kinden. Det där självklara. Då grät jag lite i smyg.
Har du en stationär dator eller en laptop?
Laptop
Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar?
Definitivt inte piercing. Been there, done that. Men en till tatuering funderar jag på vissa dagar.
Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?
Egentligen tycker jag inte det. Hycklare. Men så har det varit på mina första dejter.
Kan du kasta macka?
Var bättre på det när jag var yngre. Mysko.
Har du någonsin varit på Jamaica?
Nope.
Vad har du med dig in på bion?
Biosällskap. Har fortfarande inte gått på bio ensam.
Vem var din favoritlärare och varför?
Hon hette Siw, var runt 60 år, och var lärare i engelska på gymnasiet. En lektion klev hon upp på katedern och citerade en text ur minnet. Från den dagen var hon avgudad av en hel klass med kackiga små 15årigar.
Vad har du för väder?
Fuktigt och kallt.
Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet?
Engelska och idrott.
Gillar du att flyga?
Jag kan tycka att det är trivsamt att sitta och titta ut på molnen, men ofta blir det jäkligt låååångtråkigt bara.
Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?
Hm. Tänkte skriva intelligens. Humor.
När sov du senast på golvet?
På marken sov jag när jag somnade på stranden förra sommaren. Men på golvet. Minns inte.
Vilken är din favorit drink? Caipirinha och Margaritas.
Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?
Jag funkar hyfsat och kan prestera bra på bara fyra timmars sömn, har blivit tydligt när man pluggat halva natten och sen skrivit tenta klockan 8. Men helst nio timmar.
Är dina dagar fullbokade och stressiga?
Det skulle vara en överdrift att säga att de är det.
Vilken är din favoritfrukt?
Melon.
Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper?
Jag brukar försöka tänka på vad jag äter, men det är inte så att jag står och räknar kalorier.
Hur gammal blir du nästa födelsedag?
28.
Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?
Som jurist är man mer än skadad och rycker till om det inte står skall, utan ska. Men det hänger på vilken form av text det är.
Tror du på liv på andra planeter?
Absolut.
Vem var den sista personen som gjorde dig arg?
En dam på tåget som behandlade sin hund illa.
Tror du att Gud är man eller kvinna?
Tror inte på Gud.
Vad var det senaste du åt?
Pyttipanna
Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta?
Motsatta
Hur valde dina föräldrar ditt namn?
Jag vet bara att pappa la in veto mot Zandra. För att det fanns en tegelplatta som hette Zanda.
Gillar du senap?
Jag äter det då och då.
Vad säger du till dig själv när allt känns svårt?
Det är nu det ger. Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.
Skulle du någonsin hoppa fallskärm?
Jag vill tro att jag skulle det.
Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv?
Det får andra svara på. Jag vet faktiskt inte. Har fått höra att jag påminner om Eliott i Scrubs. Hm.
Har du någonsin köpt något från eBay, vad var det senaste i så fall?
Nej.
Tycker du om att krama folk?
Jodå, när jag får välja själv och inte blir tvångskramad.
Skulle du säga att du är trendig?
Jag är nog för lat för att vara trendig.
Äger du en digitalkamera?
Nej.
Vilka kändisar har du blivit jämför med?
Helen Hunt.
Vilka böcker, om några har fått dig att gråta?
Tisdagar med Morrie och Anna Gavaldas böcker.
Vad är du allergisk mot?
Katter.
Får du dåligt samvete efter du ätit kött?
Jag äter inte kött.
Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat?
Alexander.

7 kommentarer:

Felicitas sa...

Nu är det dags att ta tag i nästa lista, för du är utmanad också! =)

A. sa...

Har läst den här listan hos många. Alla säger att de hellre tar bilden än är med på den...

Är det bara jag som hellre vill vara med? (men sen ångrar det som anti-fotogenique)

S sa...

Felicitas - Gracias!

a - Haha! Det hade ju varit jätteroligt om det var så att du gärna ville vara med och var jätte antifotogeniqe.
"Alltså vi försökte ju få honom att inte vara med på bilden, men han tryckte sig in och ni ser ju hur det ser ut.."

Felicitas sa...

Du kan förresten gott svara på denna också, när du ändå är igång.. ;)

http://felicitass.blogspot.com/2007/01/bloggenkt.html

Felicitas sa...

Såg att jag var otydlig, den första var alltså:

http://felicitass.blogspot.com/2007/01/ondigt-vetande-26-trningsfrgor.html

Go girl! =) Eller du tycker kanske att du har ett liv också?! ;)

A. sa...

Det är ju lite så det är. Sen ångrar jag mig.

Citat från min mor "...Åh, A, det här kunde ju vara ett jättebra kort på dig och dina bröder, men varför ska du göra en grimasch?..."

Jag gjorde ingen grimasch.

S sa...

Felicitas - Självklart har jag inget liv. Inte förrän på måndag.

a - Hahahaha! Underbart!!

 
Where The Heck Are You?