torsdag, december 28

Om man höjer volymen tillräckligt mycket hör man inte att man sjunger falskt [ja, jag vet att det är en lögn, men I wish..]

Jag vill bara sova. Direkt efter lunchen smiter jag tillbaka till min säng för att ligga där och läsa Marie Claire. As if. Självklart var det sömnpundaren i mig som försökte sabotera igen. Men jag lyckas hålla mig vaken och sneglar lite på skrivbordet där bokhögen ligger, men efter åtta härliga timmar med uppsatsen igår orkar jag inte. Istället dricker jag kaffe med pappa. Sen smyger jag omkring helt ljudlöst i mina tofflor ett tag innan jag startar jordens hundbus med Embla som genast är med på noterna. Fullt krig om det gröna plastbenet utbryter i vardagsrummet så nära granen att jag för ett ögonblick kan visualisera vår variant av Pluto-hoppar-in-i-granen-efter-Piff-och-Puff. Sen har jag varit ute och buskört lite [ja, det är jag som ser ut som en körskoleelev när jag ska backa] och jag kan avslöja att det är ganska halt, men jag lyckades ändå fokusera helt på att sjunga med till bilradion.

Inga kommentarer:

 
Where The Heck Are You?