söndag, december 10

Med bil, hur värdelöst är inte det?

Helgen kan sammanfattas. Med På Spåret hos M tillsammans med Ch som verkligen hatar det tvprogrammet och sen mumlar att Så jävla värdelöst, där sitter de i sina tågvagnar och är fula och sen sker resorna med bil. Snälla liksom, what the fuck is the point!! Samtidigt som M hjälpsamt förklarar att mer än två miljoner ser programmet. En kommentar som möts av ett mumlande och en rejäl klunk ur drinkglaset från Ch. Herrarna ska ut och jag ska skriva och de deklarerar högt hur tråkig jag är men innan jag stänger dörren hör jag Ch och Lycka till, Sötnos! och jag svänger förbi affären och hämtar två lussebullar och en Pucko innan jag passerar Tulo-skylten. Söndagen var det där blekvita dagsljuset som skrapar mot huden och man känner sig genomskinlig och jag hämtar två böcker på bibblan och beställer fler innan jag möter L, D och K i stan för kaffe. Små soon-to-be-jurister som darrar mer eller mindre i knäna inför faktumet att vi är klara snart. Bara en uppsats bort. Så vi ägnar tiden åt att försöka hitta ett lagom dragläge. Och känslan av att det inte bara är jag som slirar är bomull. Och imorgon är det ännu en deadline för c-uppsatsen och jag har slarvat bort två propositioner. Misstänker att jag börjar bli senil.

4 kommentarer:

Chriss sa...

haha, det där låter som nått jag skulle kunna sagt, ja ; ) SNart ska vi fira, för då är Sandra fääärdig.. ojojoj ; )

S sa...

Hehe. Använd inte det förbjudna ordet: Snart.

Men du har såklart rätt. Jävlar vad vi ska fira då!!

Chriss sa...

Nyckelordet är precis som på nyår, champange.. ; )

S sa...

Precis rätt nyckelord.

 
Where The Heck Are You?