fredag, december 15

London calling och det är Harry Potter och Paddington

Efter att ha kollat på klockan och Oj, tåget går om fyra. - Va? Men min kaffe... och sprungit ikapp till Arlanda express - Men vafan, det där är tåget vi ska ta! -Eh...Vi kan väl ta nästa? -Nej, detta. - medan en halvdrucken kaffe latte står kvar på ett bord på caféet på Centralstationen är det tågtåg och sen incheck och säkerhetskontroll och den trinda kontrollanten tittar på mig och -Och den där påsen, som alla damer har? - så jag lyfter upp den lilla återförslutbara plastpåsen för vätskor där ett ensamt litet läppglans ligger och han håller myndigt fram en av plastlådorna så jag kan lägga den där. Sen får jag en ersättningskaffe innan boarding. Flygplanet dånar och dundrar och tonårskillen i sällskapet framför oss blir flammig och fladdrig och plötsligt står flygvärdinnan bredvid honom och tar med honom fram i cockpit för det brukar göra att det känns bättre och när vi ser honom vid bagagebandet två timmar senare är han fortfaande flammig och fladdrig men en smula lugnare. Det där om grader i helvetet. När vi kliver av snabbtåget vid Paddington Station tappar jag hakan. Det är så Harry Potter och hade ett ånglok tuffat in i hallen hade jag inte blivit förvånad. Utan bara åkt med till Hogwarts. Och kön vid uttagsautomaten. En tydlig kö som delades i tre delar. Jag vet att jag kommer trivas här.

5 kommentarer:

ajja sa...

ååååh! Va spännande!

Johannes sa...

Gott. En annan får sitta kvar i gamla Sverige och intervjua lärare. Men tänk inte på mig för all del. Se till att gå in på nått kaffehus och beställa en large black coffe. Sist jag gjorde det fick jag nästan en liter svart kaffe. Givet fynd ;) Bra för magen och benstommen. Live long and prosper!

Kristina sa...

Hade det inte varit för min ledighet, som startade för en minut sedan, hade jag varit bitter och avundsjuk. Jag vill till London nu!! Jag hoppas att du får en underbar helg, det brukar bli hektiskt där, och sömn kan du glömma. Men glöm inte skorna, de där som ännu inte är köpta. De som väntar på dig. Och vi alla, som läser dig med glädje, väntar också troget på dig.

Linnea sa...

Jag är så avis att jag gnisslar tänder...

S sa...

Ajja - Jepp!!

J - Är helt säker på att du gillar att intervjua lärare och du har ju redan varit i London. Det är min tur nu.

Kristina - Du är så värd din ledighet. Hoppas du har latmaskplaner.

Linnéa - Nu förstår jag varför alla är avis.

 
Where The Heck Are You?