måndag, december 4

Lev lite, le lite

Tiden går för fort och jag fångar den inte. Carpe Diem. Jag kan bättre. Hela tiden jag kan bättre. Hon tjejen på tåget, med den gigantiska högen böcker och papper och Damien Rice i ipoden som himlar med ögonen när treåringen apklättrar över sin mor och sen slänger sig handlöst ner från stolen och avslutar med ett galltjut, är jag. Möter min blick i tågfönstret. Samma samma, men ändå en annan. Det där jag sa när vi satt på ett café i Göteborg om lev lite, le lite jag visste fan inte vad jag pratade om, du. Förlåt. Det är inte så enkelt. Inget är. Så enkelt. Men det är värt ett försök.

4 kommentarer:

Felicitas sa...

Nä, inget är så enkelt.. Men att försöka räcker långt i många fall, sötis.. Lev lite, le lite..

Du kan alltid lura dig själv till att vara glad, även om du kanske skriker inombords. Sen är frågan hur bra det är, egentligen.. ;) En KRAM till dig!

S sa...

Kör fortfarande med Dust yourself of and try again som du skrev för ngra veckor sedan. =)

Och du har rätt, försöka räcker långt! Ibland hela vägen.

-= R =- sa...

Kan vara så att den där känslan lättare infinner sig i Gbg...

S sa...

Robert - Kanske är det så...

 
Where The Heck Are You?