torsdag, december 7

Den inofficiella tävlingen är avgjord nu, lomhörd är bara förnamnet

Lunch med J och plötsligt Wiiiiiiiieeeeeeeuuuuuuu-Wiiiiiiieeeeeeeuuu-Wiiiiiiiiieeeeeeeuuuu så högt att damerna vid bordet bredvid hoppar till. Det låter som någon kört in en amerikansk polisbil genom dörren. Det är uttryckning och decibel så vattenglasen vibrerar. Kvinnan närmast fönstret börjar fingra på sin väska och till sist plockar hon upp sin polissirenstjutande mobil och....tittar på den. Wiiiiiiiieeeeeeeuuuuuuu-Wiiiiiiieeeeeeeuuu-Wiiiiiiiiieeeeeeeuuuu signalen ökas och ljudet ekar mellan väggarna. Här har alla vänt sig mot henne och i ena hörnet börjar fnissandet och samtidigt som hon lite besvärat svarar sprider sig skrattet. Jag tittar på J och försöker hålla tillbaka fnisset samtidigt som jag känner att jag får tårar i ögonen. Hon vinner tävlingen om mobilsignalen från helvetet innan den ens börjat. God damn, kvinna.

7 kommentarer:

Kristina sa...

Min pappa ställde sig framför den lilla brandstationen där han bor och spelade in larmet till sin mobilsignal, under en pågående utryckning. Det är inte bara en helvetessignal. Det är ett störande beteende, men det har han fått veta. Typ varje gång mobilen ringer.
Själv har jag Sveriges vanligaste signal, "Old phone". Och det får väl räknas som trist.

S sa...

Din pappa låter ju helskön. Hehe. Polisbil, brandbil eller polisbil är tydligen grejen.

Trist är bra ibland. Jag har också jordens standardsignal. Men kanske borde vi byta till något grymmare? ;)

Johannes sa...

Tacka gud för Robin Hood!

S sa...

Jag vet inte. Hon fick mig ju att skratta. Så jag tycker nog ändå att hon slår Robi Hood-signalen.

Lill-Krizan sa...

Nu till det viktiga. Var det en polisbil, en ambulans eller något så fantistiskt ljuvligt som en brandbil?

Answer me, woman!

S sa...

Borde anat att du skulle gå igång på det här, så jag borde frågat. Blir du ledsen om jag säger att jag tror att det var en polisbil?

För isåfall är jag helt säker på att det var det underbara ljudet av en brandbil.

Lill-Krizan sa...

Jag hade en kortare lektion i hur brandbilens sirenljud skiljer sig från polisbilens för delar ur min familj i helgen. Du kanske borde boka plats på den utbildningen du också?

 
Where The Heck Are You?