lördag, november 4

Det är Stureplanshångel, fast inte det där trashiga despohånglet

Efter två dagar framför laptop med en lätt känsla av otillräcklig blandat med några deciliter panik lyckades jag få ihop svar på de tre frågorna. Till sist kunde jag knappt stava och tyckte att det satt en rosa elefant bredvid mig på skrivbordet. Men ivrigt påhejad av prestationsmonstret målade jag med överstrykningspennor, klottrade anteckningar och tryckte fast ungefär en miljon postits överallt och drack kaffe. Kopp efter kopp. Och sen törnrosasov jag hela torsdagen med fördragna gardiner innan Ch dök upp på msn och Kooooom hit, halsdukshopping! Och jag förklarar att jag är fraggel och trött men han trumpetar glatt Älskling, det är säkert jättefint och jag tänker att det är det absolut inte, men vafan och möter en skuttigt stilig Ch i ny rock från Tiger. Och när jag varit millimeter från att pensionärshalka och gå ner i spagat flera gånger tittar han på mig och men herregud, du tänker verkligen slå ihjäl dig, håll i mig för helvete och håller fram armen. Sen är han peppigt söt och följer med mig för att kolla efter parfym och jag hittar den jag funderar på och han storler och Det är stureplanshångel, fast inte det där trashiga despohånglet, utan stylish och nice. Och jag bestämmer mig för att behålla min vanliga parfym en stund till.

4 kommentarer:

Kristina sa...

Då är det läge att rekommendera favoriten Rose från Comme des Garcons series 2: Red. Du känner dig energisk, het och snygg. Och hånglet flyttar sig till Paris, till New York, för du är garanterad kvalitetshångel med denna doft. Finns att köpa i Stockholm, lyckliga du, till skillnad mot Malmö. Jag fyllde väskan i London och sprider min doft med glädje.

S sa...

Oj. Tack. Behöver alla tips jag kan få. Låter ju nästan för bra för att vara sant.

Chris sa...

det finns en parfym som heter beoynd paradise eller nåt skit like that som min syster har. jag svär, man hånglar upp sig själv när man har den på handleden. it´s a sick sick world och den blir knäppt mycket bättre med den där skiten, trots livsfarligheten i densamma. jag tror tom att flaskan är rosa-lila, vilket ju paradoxalt brukar borga för kvalité.

S sa...

Christina - Thank you, sötnos. Får nog lägga lite mer tid på mitt parfymletande iaf. Och såg att du länkat. Blev nästan lite bloggblyg. Novemberlove.

 
Where The Heck Are You?