fredag, september 8

Sökes: Pannkaksmannen

Det är pannkakor jag vill ha när jag vaknar efter att ha koalasovit under duntäcket i några timmar. Mindre sugen är jag på att gå upp och börja vispa ihop ägg och mjölk och mjöl och sen stå och steka även om jag brukar kunna underhålla mig själv genom att vända pannkakorna genom luftrotation. Nu vore pannkaksmannen perfekt. En liten farbror man kunde ringa som kommer förbi med pannkakor och sylt. Precis som pizzamannen. Men i brist på pannkaksutkörning på Kungsholmen får jag fixa det själv.

Så nu står jag där och har aldrig varit snyggare. Håret i piggsvintofs, munkjacka, shorts och raggsockar. Och kastar pannkakor upp i luften.

6 kommentarer:

eff sa...

Det låter som ett yrke för mig.

Hade jag bott i närheten hade jag erbjudit mig att steka upp lite åt dig.

danne sa...

Var du med på bloggpartyt som började med en massa pannkakor (se dagens bild 2006-05-20) Kommer inte ihåg. Hur som helst låter det gott. Stek två åt mig med. krya på sig.

S sa...

Eff - Just det, du är ju pannkaksmästaren! Hade varit helt perfekt.

Danne - Tack, gulligt av dig.

Självklart hade ni fått pannkakor om ni tittat förbi. Hade blivit en smula förvånad av att se Eff sticka upp ur en buske utanför mitt fönster. ;)

ajja sa...

Nu blev ja hungrigigig. Pannkäks e gott som fasan.. Och raggsockor e faktiskt sexigt :)

S sa...

Haha, tack sötnos! Du skulle se mina assexiga raggsocks.. ;)

eff sa...

Förvånad eller möjligen skräckslagen. Vacker är jag inte men snäll.

 
Where The Heck Are You?