söndag, september 3

Hur man vet att kvällen varit underbar och att augusti är över

Igår var en sån där kväll. Ett avstamp. Att dyka på huvudet in i September. Kvällen var skriven med stora bokstäver från början. Som en neonpil enkel att följa. Som vanligt hos M. Och det är jag i soffhörnet och Ch som sköter stereon och M som blandar 50/50-drinkar och sen kommer in med sina små glas med någon specialare som smakar tandkräm och bränner hål rakt ner i bröstet och ingen vill ha den som blir över och det är D som glider in lite senare eftersom han varit på kräftskiva och jag får träffa vackra A, som charmar mig direkt med kommenteren du har långa snygga ben och sen direkt backar upp det genom att storle så skrattrynkorna blir solfjädrar högst upp på kinderna. Sen är det taxi och vi är för många och det är kö när vi kommer fram, men snart är vi inne och A köper drinkar och på utedansgolvet kör jag och Ch high five, low five, back five för hundrade gången och tycker att det är sjukt kul, innan han lyfter upp mig och snurrar runt. Och på dansgolvet blir jag generad när snubben med bar överkropp och tre långa halsband över bröstet dansar fram till mig och vet inte vart jag ska titta och M och A skrattar när han tar min hand och ger mig ett av halsbanden som jag hänger tillbaka runt hans hals och han skrattar och nickar. Och jag kommer hem klockan 06 och vaknar med träningsvärk i magmusklerna efter allt skrattande under kvällen och jag har en grym hangover och när jag tittar i spegeln är det en panda som tittar tillbaka. Mascara och kajal suddat mot kudden och på ena kinden. Men jag är lycklig.

Så du är officiellt invigd nu, September. Välkommen.

4 kommentarer:

Peppe sa...

Skriv mera! Skriv mera!

S sa...

Hahaha!

Kram. Söta. Och du, detsamma. :)

Mäjlin sa...

Måste bara..
..Få säga att jag älskar ditt sätt att skriva. Jag får aldrig till det, skrivkramp som man brukar säga.

Rock on!

S sa...

Malin - Vilken gullig kommentar. Tack söta du!

 
Where The Heck Are You?